Spravodlivosť si musíte vydobiť ► Májové ruže

by - 18:35:00

Dot Hutchisonová

"Nevinnosť nebola ešte nikdy taká desivá."

Názov: Májové ruže / Roses of May
Séria: The Zberateľ / Collector
Diel: druhý
Vydavateľstvo: XYZ / Thomas & Mercer
Počet strán: 352
Hodnotenie na GR: 4.03
Anotácia:
Vždy na konci zimy príde jedno dievča o život.
Štyri mesiace po výbuchu a požiari v Záhrade motýľov, kde bohatý psychopat držal mladé dievčatá v zajatí, agenti FBI Brandon Eddison, Victor Hanoverian a Mercedes Ramirezová pomáhajú obetiam, ktoré prežili, prispôsobiť sa životu na slobode. Zima sa pomaly chýli ku koncu a dievčatá čakajú dlhšie a teplejšie dni na zotavenie. Pre agentov však postupujúci odmäk znamená aj blížiacu sa hrozbu: s mrazivou určitosťou sa niekde v krajine opäť nájde v kostole mŕtve dievča s podrezaným hrdlom obklopené kvetmi. Priya Sravastiová prišla o staršiu sestru, ktorá sa stala obeťou zvráteného vraha pred mnohými rokmi. Teraz sa s mamou každých pár mesiacov sťahujú z miesta na miesto v nádeji na nový začiatok. No keď sa terčom šialenca stane Priya, naháňačka nadobudne novú naliehavosť. Môžu ho chytiť len s Priyinou pomocou. Prinúti ju zúfalá túžba zastaviť vraha riskovať svoj život?

"Jazvy vyblednú, ale nezmiznú. To nie je dobre. Žijeme so spomienkami, prečo musíme žiť aj s jazvami?"

Od kedy som začiatkom roka objavila Záhradu Motýľov, úplne som prepadla Dot Hutchison a nevedela sa dočkať jej ďalšieho diela. Už viac nezvyknem vyhľadávať thrillery tak ako kedysi, avšak ak poznáte nejakého autora rovnako dobrého ako Dot, rozhodne mi napíšte, pretože po dočíaní Májových ruží... Nutne potrebujem viac.
Autorka opäť dokázala, že napätie je možné vytvoriť aj bez množstva krvi a obľúbiť si postavy je možné aj s málom informácií, ktoré o nich čitateľ má. Skladám pred ňou imaginárny klobúk, pretože zatiaľ čo je väčšina Májovými Ružami sklamaná, ja som nadmieru spokojná.
Teda... Asi som si našla moju top knihu 2018 v danom žánri.
(Pre tých, ktorí ste nečítali jednotku, v recenzii sa môžu vyskytnúť spoilery.)



Writing
Štýl písania, úprava textu a celkovo slovná zásoba boli faktory, ktoré mi zabránili dať prvej knihe päť hviezdičiek. Na tejto časti sa ale krásne dalo pozorovať, ako sa autorka vypísala a zdokonalila svoj štýl.

"Volám sa Priya Sravastiová a nie som obeťou nikoho."

Text bol prehľadnejší, nestrácala som sa tak v množstve a rôznorodosti pohľadov ako pri jednotke, a čo bolo lepšie, niektoré pasáže boli aj iným písmom, takže človek okamžite zaregistroval zmenu. Príbeh sa už ďalej čítal sám.
V Májových ružiach sa strieda pohľad agenta Eddisona, ktorý je písaný v tretej osobe, s pohľadom Priye, ktorej časti sú písané v prvej. V diele taktiež občas skočíme k vrahovi, pozrieť sa na jeho obete z akéhosi nadhľadu, ktorý bol veľmi dobre napísaný a sústredil sa skôr na psychiku než akciu.
To ma na tejto časti veľmi upútalo. Autorkina schopnosť opísať postupne sa budujúce napätie aj bez toho, aby krvavo popísala vrahove zločiny, pretože som čakala niečo krvavejšie (oveľaaaaaa... a ono nič). Tak či onak som milo prekvapená, akú cestu prešla a ako sa zlepšila. Keď to tak pôjde ďalej, tak pre trojku už nemám viac hviezdičiek.
Moje hodnotenie: 5/5*

Characters

"Ako sa môže dať človek dohromady, keď čiastočky, ktoré sa navždy stratili, sú jedinou príčinou, prečo u druhých vzbudzuje pozornosť?"

Postavy sú v tejto knihe tým, čo som si najviac užila. Každá jedna bola tak skvelo, realisticky vykreslená, až mi z toho miestami behal mráz po chrbte.
Hlavnou postavou tejto časti je Pryia Sravastiová, ktorá pred rokmi prišla o sestru rukou sériového vraha, a ktorá sa aj po piatich rokoch vyrovnáva s následkami toho činu. Jej postavu som si okamžite zamilovala, pretože jej myšlienky boli na začiatku chaotické, presne ako sa dalo čakať. Taktiež sa vyrovnávala s problémom s jedením, ktoré pre ňu znamenalo spásu aj skazu zároveň. Ako človek, ktorý sa tiež vyrovnával s depresiami oceňujem fakt, že sa autorka rozhodla ju vykresliť s chybami, nie zbytočne dokonalú. A hlavne som vďačná za jej matku, pretože tá celý príbeh poriadne obohatila o ďalší pohľad na vec. Aj vďaka nej som na konci čelila morálnej dileme, kedy som nevedela, čo je vlastne dobré a čo zlé.
Veeeeľmi, ale že neskutočne veľmi som rada za spomenutie Motýľov, pretože na to som sa zo začiatku tešila asi najviac. Inara, Bliss, dokonca aj Záhradník, prepojili dva na oko rozlišné príbehy. Nenarušila sa dynamika, dokonca by som povedala, že vďaka korešpondencii hrdiniek som mala aj počas nebezpečenstva úsmev na tvári. V hlave som si stále predstavovala, ako by to dopadlo, keby sa Pryia a Inara stretli. Hlavne z toho dôvodu, že Eddison sa toho bál, a nebola by som to ja, keby som nebola za každú blbosť.
Trio z Quantica, ako ich nazvala Pryia, sa v tejto časti trochu viac rozvinuli, pretože Záhrada Motýľov im na vývoj nedala veľa priestoru. Som rada, že Eddison dostal svoj priestor, aj keď je toho ešte stále veľa, čo nevieme a z obsahu trojky to vyzerá, že tá sa viac zameria na agentku Ramirezovú, na čo som tiež zvedavá.
Moje hodnotenie: 5/5*

Plot

"Veci sa nezmenia k lepšiemu akoby zázrakom, my ich musíme zlepšiť."

Keď sa človek chystá na pokračovanie hocakej série, má isté očakávania. Niektoré sú väčšie, iné zas menšie. Čo sa ale týka mňa a Dot Hutchison, jediné, čo som čakala, bola skvelá kniha a tej som sa dočkala.
Májové ruže sú v porovnaní so Záhradov Motýľov menej akčné, viac sa zameriavajú na vnútorné pochody postáv a ich vyrovnávanie sa so stratami, smútkom a posúvaním sa vpred. Istým spôsobom je táto kniha emotívna pecka.
Prepojenie Pryinho s Inariným príbehom bolo písané nenútene, nemala som pocit, že by do deja niečo nepatrilo. Celý čas som to všetko pred sebou sledovala ako film a neviem prečo, Inaru si vždy predstavujem ako takú mladú, drzú Megan Fox, pretože jej prístup sa ani v dvojke nezmenil, jedine ak ukázala trochu svojej jemnej stránky, ktorá túži popocite bezpečia. Snáď sa s ňou stretneme aj v trojke, aby sme s posledným prípadom mohli uzavrieť aj ten prvý. Myslím, že to by bolo istotne zaujímavé.
Čo sa hlavného príbehu týka, svoje podozrenie na sériového vraha som mala už od začiatku a hoci sa skoro nikdy netrafím, tentokrát mi to vyšlo, ale aj tak mi to bolo viac menej jedno. On ma až tak nezaujímal. Nie tak, ako Sravastiové dievčatá, ktoré nám nejedenkrát dokázali, aké vedia byť ženy silné.
Moje hodnotenie: 5/5*

Summary
Dostalo sa mi skvelého čitateľského zážitku, minula som polovicu lepivých papierikov a nebola som schopná rozprávať sa s nikým, kým som to nedočítala. Myslím, že to hovorí za všetko. To a dĺžka tejto recenzie, ktorá by bola dlhšia, keby som vám to tu mohla vyspoilerovať. Mám strašne veľa teórií a veľa času, keďže pokračovanie je zatiaľ v nedohľadne.

"Pretože existuje zákon a spravodlivosť a tie dve veci neznamenajú vždy to isté."


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov