Mid-Year Book Freak Out Tag

by - 21:00:00

Zdalo sa mi, že len prednedávnom som si na goodreads vypĺňala Reading goal, premýšľajúc o tom, koľko kníh by som rada prečítala v roku 2018. Dnes som však pozrela do kalendára a BUM! Sme skoro na konci siedmeho mesiaca. What? Môže mi niekto povedať, kde som nechala všetok ten čas?
Jasne, pri knihách. Ja viem.
Čo som ale netušila, je fakt, aké malé množstvo z nich vo mne zanechalo nejakú spomienku.


Tohto roku som si dala predsavzatie, že prečítam viac kníh ako minulého roku. Aj keby som prečítala len o jednu knihu naviac, prečítam. Pri knihách mávam aspoň na chvíľu pocit, že dokážem porozumieť ľuďom (nakoľko v lekárni mi akurát tak vynadajú do šalenej nekvalifikovanej ženy, ktorá nechápe, že palmarin je istotne paralen a dovolí si povedať ako prosím?).
Zatiaľ sa mi moje predsavzatie celkom darí, pečítala som 47 kníh a viem, že na mňa čaká ešte hromada iných knižných svetov.

Niektoré príbehy sú ale zaujímavejšie ako iné (môžete vidieť, že tých lepších je akosi menej), a preto mi príde ako dobrý nápad vypísať niektoré topky a uzavrieť nimi prvú polovicu roku 2018. Na tag a otázky k nemu som narazila na blogu Mel, netuším, kto je jeho pôvodný tvorca.

Bez pochýb kniha When Breath Becomes Air / Môj posledný nádych od Paula Kalanithiho. Táto kniha ma nielenže chytila za srdce, ale donútila ma zamyslieť sa nad mojím životom a urobiť zopár rozhodnutí, ktoré boli nevyhnutné.

Májové ruže od Dot Hutchison, pretože som nečakala, že niečo prebije jednotku, ale stalo sa!

Everless od Sary Holland, pretože obsah je totálny namotávak.

Escaping from Houdini od Kerri Maniscalco. Už aby som ju mala doma.

Bolo ich viacero, ale na čele ostáva Shatter Me / Som Roztrieštená od Tahereh Mafi, pretože toto... Bolo zlé v toľkých ohľadoch, až ma bolí o tom čo i len uvažovať.

J.J.McAvoy a jej séria Ruthless People. Akože... What the heck? Táto séria si zaslúži oveľa viac fanúšikov, pretože je skvelá. Už dlho som si neobľúbila postavy tak veľmi, ako v tejto sérii. O smiech a napätie tu rozhodne nie je núdza.

Dot Hutchison, duh!

Uhm... tých by bolo hneď niekoľko, ale vyberám si Cardana, pretože... Well, je to Cardan a The Cruel Prince od Holly Black si ma rozhodne získal.

Neviem, či sa ráta medzi nové postavy, keďže jednotku som čítala minulého roku, ale Nina Zeniková je my spirit animal, takže je mi to jedno.

Kráľovstvo podvodníkov... *nekonečný plač*

Veľmi sa mi páčila kniha Beautiful Mistake od Vi Keeland, ktorá bola o niečo iná než ostatné jej práce. Neobsahovala v sebe zbytočne veľa sexu, namiesto toho sa zamerala na príbeh dvoch osôb, ktoré boli úplne iné, a predsa v niečom podobné.


Ja, Simon od Becky Albertalli. Síce to bolo v niekoľkých veciach iné, veľmi sa mi to páčilo. Ako kniha, tak aj film.

Uf, a to mám ako vedieť? Do každej recenzie sa snažím vložiť čo najviac sa za daných okolností dá, avšak niekedy sa to nemusí podariť.
Nie je síce moja bajobľúbenejšia, no snažila som sa s ňou trochu pohrať a priblížiť čitateľom svet Troch Temných Korún od Kendare Blake čo najlepšie som vedela.

A Thousands Perfect Notes od C.G.Drews. Dočítala som ju len pred pár minútami, no nielenže má neskutočne nádhernú obálku, jej obsah je ešte silnejší. Odporúčam prečítať každému. Momentálne netuším, ako po takejto knihe môžem čítať niečo iné, pretože... wau.

Musím ich prečítať viac, než je v mojich silách. Na popredných priečkach sa ale nachádza Nevernight od Jaya Kristoffa, pretože som na tú sériu nepočula nič iné než chválu, takže aj keby som to mala čítať na Silvestra, stihnem to pred rokom 2019! A taktiež Scythe od Neala Shustermana.


___________________________________

Nakoľko je toto tag a ja by som veľmi rada videla odpovede ostatných, tagujem vás všetkých, ktorí máte náladu vyplniť si ho. A keď nie, tak mi aspoň v komentároch napíšte vaše najlepšie/najhoršie knihy, na ktoré ste tohto roku už natrafili. Veľmi rada by som videla vaše knižné zhrnutia, možno sa niektorými knihami aj inšpirovala. :)

You May Also Like

0 komentárov