Pretože vládnuť môže len jedna ► Tri temné koruny

by - 18:55:00

Kendare Blake

"Tri sestry a jeden trón. Súboj na život a na smrť."

Názov: Tri temné koruny / Three Dark Crowns
Séria: Tri temné koruny / Three Dark Crowns
Diel: prvý
Vydavateľstvo: CooBoo / HarperTeen
Počet strán: 376
Hodnotenie na GR: 3.87
Anotácia:
Na ostrove Fennbirn sa každú generáciu narodia tri výnimočné deti - trojčatá. Tri kráľovné, tri právoplatné dedičky temného trónu. Každej koluje v žilách iná mágia. Mirabella je nebojácna elementalistka, ktorá lusknutím prstov vykreše nenásytné plamene či privolá hromy a blesky. Katharine je travička, ktorá namieša akýkoľvek jed. A naturalistka Arsinoe ovláda faunu a flóru - traduje sa, že pod jej rukami rozkvitne tá najčervenšia ruža a skrotne aj najzúrivejší lev. Ktorá zasadne na temný trón? V deň svojich šestnástych narodenín sa musia sestry podujať na sériu nebezpečných skúšok na život a na smrť. Korunu získa tá, ktorá ostane nažive. V hre je totiž viac než len starodávny trón.

"Čo teda chceš?"

"Pomstu. A potom svoju korunu."

Viete, ako si hovoríte, že sa raz dopracujete k tej či onej knihe?
Presne tak som na tom ja a táto séria. Pokukujem po nej od 2016-teho, kedy vyšla jednotka v aj a ja som si ju na goodreads pridala do TBR zoznamu (och, ten nikdy sa nekončiaci zoznam). Nanešťastie, krátko potom mi na zoznam pribudli iné, viac "ospevované" knihy, ktorým som dala prednosť. Keď som sa ale dozvedela, že to vyjde v slovenčine, okamžite som túto knihu zaradila medzi TOP jarné vydania, pretože mi bolo jasné, že je to now or never. A konečne... prečítala som to!



Writing
Každá kniha je písaná svojsky. Každý autor má iný štýl písania, pričom niektorí ho majú lepší, iní zas poslabší. Čo sa týka Kendare Blake... Jej štýl mi je naozaj po chuti.
Tri temné koruny je príbeh, ktorý je vyrozprávaný vo viac ako len troch rozdielnych pohľadoch. Všetko je v tretej osobe, vďaka čomu skákanie z osoby na osobu nepôsobí zbytočne rušivo, skôr obohacujúco.
Najčastejšie sa autorka sústredí na pohľady troch sestier, z ktorých každá býva inde, závisiac od schopností, ktorými disponuje. Svet, v ktorom sa príbeh odohráva vyzerá dosť premyslene, vlastné názvy, vysvetlivky a najrôznejšie legendy spôsobili, že si ma dielo získalo aj napriek pomalšiemu rozbehu, kedy som nevedela, čo si o tom vlastne myslieť.
Moje hodnotenie: 4/5*

"Bohyňa je zdrojom všetkého, čo uctievaš, a pritom ju samu si nectíš. Vo svojej pýche zabúdaš, že ona ti to všetko dala a že ona ti to môže zasa zobrať."


Characters
Už keď som pokukovala po anglických verziách, všimla som si, že kniha vyšla v troch verziách, pričom každá obsahovala na prednej strane inú korunu, zasupujúcu inú zo sestier. Čitateľ si tak mohol vybrať, koho podporí, avšak ako sa má rozhodnúť, keď na to potrebuje knihu najprv prečitať?
Po dočítaní už ale viem, že je to jedno. Len po prvej časti si nedokážem vybrať, ktorú zo sestier by som chcela vidieť na tróne a ktorú mŕtvu, pretože mi prirástli k srdcu akosi všetky. A nielen ony.
Dej začína ma panstve Efeméra, kde sa stretávame s Katherine, kráľovnou travičov. Jej postava bola zo začiatku dosť naivná, detinská a na úlohu kráľovnej sa podľa mňa nehodila.
Arsinoe, kráľovná naturalistov (úplne na pravo), ktorá nedokázala ani jeden lístok donútiť, aby kvitol, si ma získala svojím postojom a myslím, že v porovnaní s ostatnými sa jej dostalo asi najviac priestoru. Nerobila si zbytočné nádeje, všetko videla také, aké to bolo a nedala sa len tak učičíkať rečami iných.
Mirabella, kráľovná elementalistov (v strede), je dosť komlexná postava, o ktorej neviem, čo si myslieť. Jej sila je obrovská, vidieť, aký z nej ostatní majú strach, avšak je príliš dobrá a v istom zmysle naivná ako jej sestry. Myslím, že naivita je nejaká ich rodinná črta, ktorá ich sprevádza, pretože všetky sú dobré a jediný, kto ich kazí, je spoločnosť.
Taktiež sa v príbehu stretávame s ďalšími postavami, ktoré dostali svoj priestor a prostredníctvom ktorých nám autorka ako tak priblížila aj pevninu, aby nám dala väčšiu predstavu o veľkosti ich sveta a jeho komplexnosti.
Priznávam, že zatiaľ čo si ma sestry získali, mužské postavy v tejto knihe nemusím. Pri Pietyrovi si vždy spomeniem na toho týpka z Hier o Tróny, ktorý sa volal rovnako, a nedokážem vyhnať obraz toho herca z hlavy. Čo sa Josepha týka... Oh boy, ten chlapec znamená samé problémy a hoci si myslím, že sa všetko dá vysvetliť kúzlami, tak trochu úfam, že sa mu stane nejaká nehoda. Ups.
Moje hodnotenie: 4.5/5*

Plot
Keď prišlo na zápletku, na knihe bolo poznať, že sa jedná len o prvý diel plánovanej trilógie, ak sa nemýlim.
Kniha má dosť pomalý rozbeh, zdá sa mi, že vlastne takých prvých 250 strán sa tam toho veľa ani nedialo, len sme sa oboznamovali so svetom, s postavami a snažili sa zapamätať si ich mená. Niekedy sa postavy vo svojich kapitolách zaoberali až príliš zbytočnými vecami, ktoré mohli byť zhrnuté nejakými dvomi vetami, avšak autorka sa rozhodla dopriať im celú kapitolu.
Som veľmi rada za dialógy, tie boli super. Komunikácia je základ a len na nej čitateľ môže zistiť, ktorú postavu bude mať ozaj rád. Ja som si obľúbila všetky, čo je možno na škodu, pretože ak ozaj dve zomrú, bude mi smutno.
Súdiac podľa niektorých interakcií vedľajších postáv usudzujem, že druhá časť by mohla prekonať tú prvú. Hlavne po tom skvelom konci, ktorý nechal viac otázok ako odpovedí a ja súrne potrebujem vedieť, čo sa bude diať ďalej.
Moje hodnotenie: 3.25/5*

Summary
Sľubný fantasy príbeh, ktorý v sebe kombinuje prvky kníh ako sú Hry o Tróny alebo dokonca Hry o Život. Sesterské vzťahy sú komplikované, avšak o to zaujímavejšie, keď sa stretnú všetky zoči voči. Som zvedavá na ďalšie legendy, ktoré na nás autorka vychŕli, pretože hoci majú kráľovné medzi sebou veľa drámy, nemôžeme zabudnúť na Jules a jej horskú levicu. Tie dve ešte tiež môžu poriadne skomplikovať príbeh, no to sa radšej nechám prekvapiť, pretože veľa teórií je niekedy tiež viac na škodu ako na úžitok.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov