Princezná na ocot? ► Selah- nechcená nevesta

by - 2:34:00

Anna Bright

"Román inšpirovaný najmilovanejšími rozprávkami a najsrdcervúcejšími príbehmi o strhujúcej láske"


Názov: Selah- nechcená nevesta / The Beholder
Séria: The Beholder
Diel: prvý
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 392
Hodnotenie na GR: 3.64
Anotácia:
Vydajte sa na neuveriteľne magickú a romantickú jazdu do neznámych prístavov s dedičkou trónu Selah hľadajúcou vysnívaného manžela. Podľahnite románu inšpirovanému najmilovanejšími rozprávkami a najsrdcervúcejšími príbehmi o strhujúcej láske.
Selah je jediná dcéra vládcu Potomacu a dobre vie, že jej povinnosťou je nájsť si partnera hodného zasadnúť na trón. Keď ju vysnívaný snúbenec ponižujúco odmietne, jej nevlastná matka vyrukuje s nepredstaviteľným riešením: prinúti Selah plaviť sa na druhý koniec Atlantiku, kde si má nájsť nového ženícha. Domov sa smie vrátiť len so snúbencom po boku.
Selah na svojej púti zavíta do zámockých záhrad aj severských fjordov. Po celý čas ju bedlivo sleduje neviditeľné oko obávanej Imperije Jötne. Podpalubie Osudu však neukrýva len macochine intrigy... V stávke je oveľa viac ako to, či Selah nájde svoje šťastie.

"Falošná nádej zatienila ozajstnú pravdu a vrúcne predstavy realitu."


Klasické príbehy sa aj v dnešnej literatúre vyskytujú vo forme retellingov, prípadne si z nich autori radi niečo vezmú. Už dlho sa mi ale nestalo, aby som čítala knihu, ktorá sa snažila skĺbiť hneď niekoľko klasík do jedného diela. Obzvlášť, keď Selah bola od začiatku prirovnávaná k Selekcii, čo, dúfam, že nie je pravda, pretože po tomto po nej naozaj nemám nejakú chuť siahnuť.
Aj keď... Ako veľmi horšia by musela byť kniha, aby sa mi táto páčila viac? (Otázka na večerné zamyslenie)


Štýl písania
Na prvý pohľad je ľahké usúdiť, že sa jedná o autorkinu prvotinu, pretože to o nej prezrádza štýl.
Dielo je vyrozprávané v prvej osobe, avšak čitateľ sa počas diela od hlavnej hrdinky len málokedy dočká nejakého vysvetlenia alebo opisu veci, ktorá je pre ňu dobre známa, no nám nie. Za mňa najväčším problémom bola výstavba sveta, ktorej som nepochopila ani po dočítaní celej knihy.
Podľa obsahu som od tejto knihy očakávala značnú dávku romantiky, no dočkala som sa len siahodlhých opisov a postáv, ktoré nemali skoro žiadnu charakteristiku, možno akurát to, že boli otravné.
Na vierohodnosti nepridal ani preklad, v ktorom sa z mum and dad stali mamička s ockom, pretože počúvať sedemnásťročné dievča ako počas celej knihy opakuje tieto oslovenia bolo únavné. Nanešťastie, ešte horšie bolo počuť hovoriť princa o svojom "strýčkovi", čo aspoň zabezpečilo poriadny výbuch smiechu.
Moje hodnotenie: 1.5/5*

Dej a postavy
Najväčší kameň úrazu.
Každá fantasy kniha má vymyslený svet, v ktorom fungujú autorkine pravidlá podľa toho, ako to vymyslela. Bohužiaľ, pri Selah som mala pocit, že autorka ani nemyslela.
Hlavná postava, Selah, žije v meste Potomac, pričom sa má stať budúcou senešalkou (ako nám pripomínala asi každá jedna postava) po otcovi. Na to ale sa potrebuje čím skôr vydať, aby zaistila väčšiu stabilitu a tiež aby mala muža, samozrejme.
Selah je jednou z mála postáv, ktoré som nedokázala počas celého diela pochopiť. Jej počiatočná naivita počas diela graduje a nikdy som nemala pocit, aby sa dostala do bodu, kedy si uvedomí, že je na čase dospieť.
Samozrejme, ako "princezná" bola zvyknutá na to, že to, čo chce aj dostane. Ocko (áno, v sk preklade bolo namiesto dad neustále použité slovo ocko, ktoré bolo po tridsiatich stranách otravné) svoju jedinú dcéru miluje, takže nie je pochýb, že by jej zniesol aj modré z neba.
Do príbehu ale v značnej miere zasahuje, a myslím, že aj v pokračovnaí bude, macocha, ktorá so senešalom Potomacu čaká dieťa, a chce sa zbaviť Selah.
Predstava plavby po jednotlivých územiach za cieľom nájsť si manžela na mňa pôsobila sprvu očarujúco. Dodávalo mi to nádej,pretože som si myslela, že akonáhle Selah odíde z domu, začne dospievať a čo to sa naučí. Bohužiaľ, tentoraz som bola naivná ja.
Plavba a návšteva jednotlivých kútov sveta sa síce konala, no pri niektorých som bola viac zmätená z prostredia, než aby som sa zaujímala o postavy.
Anna Bright sa snažila vymyslieť svet, ale v konečnom dôsledku len pozliepala dohromady viacero nápadov, ktoré niekedy nedávali zmysel (tie najzvláštnejšie mám poznačené v knihe, no nebudem ich sem dávať kvôli spoilerom). To, čo sa na začiatku malo javiť ako prerozprávanie Popolušky či bájneho Homérovho eposu Odysea, nakoniec pôsobilo ako niečo medzi Selekciou, nepodareným príbehom o dospievaní a filtrom, v ktorom si sami navolíte krajiny, aké chcete spomenúť.
Posledných 50-60 strán sa dielo trochu zlepšilo, no stále tam boli chyby a nedalo sa jasne určiť, akým smerom sa chce autorka s príbehom uberať. Dúfam však, že do pokračovania doladí všetky detaily, nakoľko nebyť otravnej a uplakanej Selah, dielo mohlo mať potenciál.
Moje hodnotenie: 2/5*

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.


You May Also Like

0 komentárov