Všade samá mágia► Prvá veterná čarodejka

by - 21:43:00

Elise Kova

"Učnica v knižnici, princ a mág v jednom a ich nezničiteľné magické puto."


Názov: Prvá veterná čarodejka / Air Awakens
Séria: Mágia Živlov
Diel: prvý
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 368
Hodnotenie na GR: 4.01
Anotácia:
Ríša Solaris má na dosah zjednotenie celého vojnami zničeného kontinentu. A živelná mágia driemajúca v sedemnásťročnej učnici môže priniesť Cisárovi definitívne víťazstvo.
Vhalla Yarlová žije sen každého knihomoľa - pracuje ako učnica v knižnici, kde je dňom i nocou obklopená kopami kníh z celej ríše. Odmalička jej opakovali, aby sa stránila tajomnej Veže, v ktorej prebývajú mágovia a čarodejky. Potom však nevedomky zachráni život najmocnejšieho mága - samotného princa Aldrika. Vhalla by najradšej naveky ostala medzi knihami, lenže v žilách jej koluje dávno zabudnutá mágia, ktorá sa derie na povrch a túži slobodne žiť a dýchať. Musí sa rýchlo rozhodnúť, či prijme svoje dedičstvo a stane sa prvou Veternou čarodejkou po stopäťdesiatich rokoch alebo svoju mágiu zahubí a do konca života bude dýchať knižničný prach. Odvekí nepriatelia číhajú za každým rohom a Vhallina nerozhodnosť ju môže stáť oveľa viac, ako si kedy dokázala predstaviť.

"O odvahe nechcem iba čítať, ale chcem ju prežívať. Chcem muža, nie chlapca z knižnice."

Po celý čas čítania tejto knihy som premýšľala, čo mi pripomína. Nemohla som si pomôcť, ale pri čítaní niektorých odsekov som cítila mierne deja vú. Netušila som prečo, keď som túto knihu ešte doteraz nečítala. Teraz už ale presne viem, kde som sa s tými postavami stretla.
Keby Zasnený Neznámy a Tieň kostí mali dieťa, bola by ním Prvá veterná čarodejka.




Štýl psíania
Hneď po prvých troch kapitolách je jasné, že sa jedná o autorkinu prvotinu, aj keď som si to do istoty radšej skontrolovala na goodreads.
Dielo je vyrozpávané v tretej osobe, čomu by som mala ďakovať, pretože si nedokážem predstaviť byť vo Vhallinej hlave. Nie, žeby sa jednalo o zlú hrdinku, to nie, avšak v niektorých veciach ma dokázala poriadne nahnevať.
Vhalla Yarlová je učnica v knižnici, kde, stále keď má možnosť, čítať a číta. Človek by si myslel, že vďaka knihám bude mať otvorenejšiu myseľ a čo to si domyslí. Nanešťastie, mala som pocit, že aj keď jej každý všetko na začiatku povedal, stále niečomu nerozumela. V tej chvíli som nevedela, či jej niekto stál na kábli, alebo naozaj bola tak naivná a hlúpa.

"Priveľa vzduchu oheň úplne sfúkne, presne ako priveľa plameňov pohltí všetok vzduch. Spolu sú oveľa silnejší ako samostatne, ale rovnako sú si aj navzájom hrozbou."


Postavy
Viac ako na svet a nejakú zápletku sa príbeh sústreďuje na Vhallu Yarlovú, učnicu, ktorá v sebe objaví magické schopnosti. A nie hocijaké.
Ukáže sa, že ako prvá po skoro sto päťdesiatich rokoch dokáže ovládať vzduch- element, o ktorom si mnohí mágovia mysleli, že zmizol.
Vhalla bola múdra, sčítaná a častokrát opovážlivá, avšak tak či tak má pred sebou ešte dlhú cestu, kým sa stane tou, ktorou by podľa mňa mohla byť.
Silnou a sebestačnou čarodejkou.
Na čele krajiny stojí cisár, ktorý má dvoch synov- mága a nemága.
Princ Aldrick je mocný ohňový mág, ktorého sile sa nevyrovná nikto iný, no predsa sa zdá, že mu niečo chýba. Niektorí by to nazvali súcit, iní priateľskosť alebo možno ľudskosť. Je to v podstate jedno, pretože nikto sa nesnaží nazrieť cez masku budúceho vladára a overiť si, čo sa skrýva v jeho vnútri.
Hlavné postavy medzi sebou mali od začiatku zaujímavú dynamiku, vďaka čomu čitateľ ľahko opomenul fakt, že magický svet ostal neskôr nerozvinutý.
Páčila sa m prítomnosť vedľajších postáv, ktoré príbehu pridali na komplexnosti, aj keď sme sa o nich veľa nedozvedeli. Spolieham sa však na to, že sa o slovo mnohí ešte prihlásia v nasledujúcej knihe, možno tej ďalšej.

Prostredie a zápletka

"Mágia nie je dedičná. Mágia si vyberá nás."


Dej sa odohráva vo vymyslenom svete, o ktorom ale veľa neviem, respektíve, doteraz si mnohé neviem poskladať dohromady. Autorka podľa mňa mala skvelú predstavu v hlave, ktorá ostala uväznená niekde v medzipriestore medzi ňou a počítačom (podobne ako dnešné e-recepty, ktoré nikdy nie sú v lekárni aj keď ich tam lekár chce poslať).
Svet je rozdelený na štyri časti, pričom pre každú je typický iný živel. Západ- oheň, juh-voda, sever- zem a východ patril vetru. Ako plynuli roky, väčšinu veterných mágov zajali a zabili, pretože sa báli ich schopností.
V knihe sa najčastejšie spomínajú ohňoví mágovia, čo ma núti premýšľať nad podobnosťou s Avatarom, kde sa tiež národ ohňa usiloval získať nadvládu nad ostatnými, no Avatar- posledný vládca vetra, im to prekazil.
Väčšina diela sa nesie v pokojnom tempe, hrdinka si prechádza vnútorným bojom medzi tým, čo vie a tým, čo by sa ešte mohla naučiť. Princ Aldrick ju k sebe láka vedomosťami, ktoré jej môže poskytnúť a zakaždým, keď trochu prekoná jeho očakávania, som sa musela usmievať spoločne s Vhallou.

"Posielali ju do vojny, tak tam pôjde a stane sa niečím, pred čím sa budú právom triasť."


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov