Milovať, kým si ► Motýliky 2

by - 11:22:00

Alice Oseman

"Dvaja chalani. Jedna lovestory."


Názov: Motýliky 2- Lietajú v tom obaja / Heartstopper vol. 2
Séria: Heartstopper
Diel: druhý
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 2328
Hodnotenie na GR: 4.66
Anotácia:
Nick a Charlie sú najlepší kamoši. Nick vie, že Charlie je gej a Charlie si je istý, že Nick je na baby. Ale... Láska chodí po nečakaných chodníčkoch a Nick sa učí počúvať svoje srdce, aby zistil pravdu o sebe, o svojich kamarátoch aj o svojich najbližších príbuzných.

Motýliky - Lietajú v tom obaja je druhý diel zo série komiksových románov.

"Je to môj chalan. Charlie je môj chalan."

Ako som povedala pri jednotke, musím sa opäť opakovať.
Alice Oseman dokáže prostredníctvom svojich kresieb ukázať viac, ako poniektorí autori v štyristo stranovej knihe (a s podobnou lgbt tématikou).

(Pre tých, ktorí ste nečítali Motýliky 1, vrecenzii sa môžu vyskytnúť spoilery.)



Štýl písania
Jedná sa síce o komiks, kde viac než slová v čitateľovi rezonuje to, čo vidí, no Alice Oseman ma dokázala zaujať na všetkých frontoch.

"Mohlo by to byť pre teba ťažké, ak si sám nebudeš istý, kto si."

Nakoľko je toto pokračovanie o niečo dlhšie, nachádza sa tu viac ilustrácií a Nickov vzťah s Charliem naberá na hĺbke.
Autorke sa podarilo vystihnúť viaceré emócie, ktorými si prechádza nejeden chalan a vidieť, ako bravúrne to zvládla ma hrialo pri srdci.
Veľké plus aj zagrafiku, stále, keď sa Charlie začervenal, som sa na knihu usmievala ako malá.
Moje hodnotenie: 4/5*


Postavy a dej
Ako som spomínala, v tejto časti sa viac zameriavame na Nickov a Charlieho ľúbostný vzťah, a s ním aj na hľadanie Nickovej sexuality.
Mladý futbalista nikdy nespochybňoval svoju orientáciu, a tak je pre neho len ťažko vyhlásiť, že je gej. A je to jediná možnosť, keď sa mu páči Charlie?
Alice sa týmto dielom dotýka viacerých sexualít a otázok s nimi spojenými. Jej jemný dotyk tejto témy z nej robí niečo výnimočné, pretože čitateľ sa dokáže vcítiť do postáv a len so zatajeným dychom dúfa, že ich svet prijme.
Pretože každý si zaslúži cítiť sa dobre vo svojom tele.
Charlieho kamaráti si ma v tejto časti úplne získali. Boli ukážkou toho, ako by mali vyzerať praví priatelia. Starali sa o Charlieho a zaujímali sa o neho. Možno to miestami vyzeralo over the top, išlo im len o jeho dobro a šťastie. Poznali ho a vedeli, že si nezaslúži trpieť.

"Bojím sa, že si raz všimne, že sa ti páči, a... neviem, spraví niečo zlé."

Na druhej strane, Nickovi priatelia boli totálni hlupáci, ktorí si ho nezaslúžili. V skutočnosti im na Nickovi nezáležalo, no predpokladám, že keď niekto hrá nejaký šport, tak je v partii či sa mu to páči alebo nie. Našťastie, ako neskôr povedal Nick, priateľov si vyberáme. Nikde sa nepíše, že ich musíme znášať, keď sa ako kamaráti nesprávajú.
Moje hodnotenie: 4.5/5*


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov