Komu veriť na mori? ► Ohnivý príboj

by - 9:21:00

Natalie C. Parker

"Vydajte sa na dobrodružnú plavbu za pomstou v novej fantasy sérii o sile ženského priateľstva!"

Názov: Ohnivý príboj / Seafire
Séria: Sestry mora
Diel: prvý
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 336
Hodnotenie na GR: 3.87
Anotácia:
Caledonia Styxová velí na lodi Mors Navis posádke dievčat a žien, ktoré rovnako ako ona prišli o rodinu a domov. Poslanie posádky je jasné: zostať nažive a zničiť obrnenú flotilu skorumpovaného diktátora Arica Athaira, ktorý má ich blízkych na svedomí. Dievčatá sú nútené brázdiť nebezpečné moria na vlastnú päsť a bojovať s Aricovými mužmi - Brokmi povestnými svojou krutosťou.
Keď však Caledoniina najlepšia priateľka len tak-tak prežije jeden z útokov iba vďaka Brokovi, ktorý vraj zbehol z Aricovej armády, Caledonia čelí dileme - má mu dovoliť pridať sa k posádke? Je tento chlapec kľúčom, vďaka ktorému sa im raz a navždy podarí zničiť Arica Athaira... alebo ohrozí všetko, za čo dievčatá z Mors Navis bojovali?

"To, že má niekto za sebou zlé veci, neznamená, že je vo vnútri len zlý."

V poslednej dobe registrujem čoraz väčší nárast kníh, ktorých príbeh sa odohráva na vlnách neskrotného mora. Dobré a málo obpozerané prostredie v čitateľovi vyvoláva záujem a keď sa to spojí s dobrým príbehom... Čo viac si len želať?
(Uhm... na takú knihu si budem musieť ešte počkať.)


Štýl písania
Veľa ľudí si myslí, že ak sa autor rozodne písať v tretej osobe, bude dielo pôsobiť profesionálnejšie, viac "na úrovni". Nie je to vždy pravda, rpetože v tretej osobe niekedy môže dôjsť k tomu, že autor zabudne popísať pocity postáv a sústredí sa viac na opis deja a prostredia.
Taký dojem som mala z tejto knihy ja.
Autorka sa snažila opísať more, život pirátok a ukázať nám, že sa vyzná v tom, o čom píše. To sa jej podarilo bravúrne. Avšak pomedzi to jej niekde prekĺzli pocity postáv, pretože jediné, čo tieto dievčatá cítili celých tristo strán bol len hnev a túžba po pomste. Obzvlášť hlavná postava.
Počas čítania som sa ani raz nestretla s náznakom nejakej inej emócie alebo pocitu, ktorý by som k danej hrdinke priradila.
Moje hodnotenie: 2/5*

"More nás nesie počas života. Kŕmi nás, kolíše a skúša nás. A vo chvíli smrti nám dáva pokoj."


Postavy a dej
Hlavná hrdinka príbehu, Celadonia Styxová, velí na lodi, ktorú pred rokmi napadla skupina Brokov (chlapci/muži oddaní tyranovi), a zabili jej rodinu. S kamarátkou Pisces boli jediné, kto útok prežil, a roky čakajú na deň, kedy svojich milovaných budú môcť pomstiť.
Vskutku dobrý koncept. Veľmi sa mi páči nápad pirátok, ktoré ničia lode v snahe zachrániť iných. Čo ma však sklamalo asi najviac bol fakt, že hlavná postava sa nedala vystáť.
Caledonia bola oriešok. Nie práve v dobrom slova zmysle.
Mám pocit, akoby som sa o nej opčas celej knihy nič nedozvedela, okrem toho, že sa chce pomstiť a nenávidí Brokov celým svojím srdcom. Nemala som pocit, že sa niekam v diele posunula. Nedočkala som sa žiadneho vývoja, čo ma dosť mrzelo.
Na druhej strane, jej kamarátka Pisces, bola zaujímavá postava. Poznačená minulosťou, no s väčším srdcom ako jej "sestra".
Zo začiatku sa mi páčili scény, v ktorých si sestry vymieňali názory, no keď sa to počas knihy nikam inam nedostalo, len do ďalšieho hašterenia, stratilo to nejaké čaro. Načo sú dobré hádky/diskusie, ak sa z nich aspoň jedna strana nepoučí?
Na lodi Mors Navis sa pritom plavilo 53 dievčat/žien, no len dohromadz ich autorka opísala šesť. Trochu nepomer, ak vezmeme do úvahy, aká obrovská tá loď musela byť a koľko práce si s ňou dievčatá museli dať.
Ohnivý príboj v sebe skĺbil akčné vykreslenie pirátok s nádejou na silné pokračovanie, takže uvidíme, čo si pre čitateľov autorka pripraví. Ja som rozhodne zvedavá, pretože nehľadiac na to, koľko akcie bolo v jednotke, istotne to bolo nič v porovnaní s tým, čo ešte príde.
Moje hodnotenie: 3/5*



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov