Ľudia sa menia ► Uväznená kráľovná

by - 23:39:00

Kristen Ciccarelli

"Pokračovanie skvelého YA románu Posledný Namsara."


Názov: Uväznená kráľovná / The Caged Queen
Séria: Iskari
Diel: druhý
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 352
Hodnotenie na GR: 4.10
Anotácia:
Sestry Rou a Essie spájalo puto silnejšie než krv. Až do dňa, keď Essie zomrela a jej dušu uväznili v tomto svete. Na svedomí to mal Dax, dedič Firgaardskeho trónu. Roa sa zaprisahala, že sestru pomstí a princovi nikdy neodpustí. Ani keď sa Dax priplazí za Rou so žiadosťou o pomoc pri zvrhnutí tyranského kráľa. Roa súhlasí, ale s jednou podmienkou: Dax ju musí vyhlásiť za kráľovnú!
S korunou na hlave je cudzinkou na kráľovskom dvore. A napriek všetkému, čo obetovala, Dax stále nesplnil svoje sľuby - jej rod naďalej trpí. Potom sa jej naskytne šanca všetko napraviť - zbaviť sa manžela a zachrániť sestru. Musí len zabiť kráľa.

"A keď v druhých nevidíte odraz seba, začnete ich považovať za nepriateľov."


Séria Iskari nám ponúka pohľad na magický svet, ktorý so sebou priniesol množtvo fantastických príbehov a bytostí. Zatiaľ čo jednotka, Posledný Namsara, predstavila draky a silu príbehov, v druhom dieli sa autorka rozhodla zobrať čitateľa na trochu inú, menej magickú, cestu.

(Pre tých, čo nečítali prvý diel, v recenzii sa môžu vyskytnúť spoilery.)


Štýl písania
Autorka už v predošlej časti ukázala, že to s perom vie. Dokázala ma vtiahnuť do deja a jej príbehy dodali svetu komplexnosť. Vďaka ich striedaniu s hlavným dejom má čitateľ pocit obohatenia, čo nikdy nie je na škodu.
Keďže v prvej knihe nás dejom sprevádzala Asha, v tejto sa to mení a do popredia vstupuje Rozprávačom stále ostáva tretia osoba, a preto som tak trochu očakávala, aspoň občasné, striedanie pohľadov, ale to sa nestalo.
Roa ako rozprávačka príbehu bola poriadnym skokom, bohužiaľ vzad.
Autorka prostredníctvom nej mala potrebu často čitateľovi nanútiť jej pocity a postoje, čo pôsobilo rušivo, nakoľko dosť mi prekážali zmeny charakterov jednotlivých postáv už tak.
Medzi dvomi dielmi tejto série neprešla nejaká dlhá doba, no postavy sa chovali, akoby žili v inom storočí. Iné sa zas nedostali ani ku slovu, čo ma mrzelo ešte viac (súdiac podľa anotácie tretej knihy, moje motlidby budú vyslyšané).
Moje hodnotenie: 3/5*

"Ten, kto ťa šikanuje, má vždy ostrejšiu zbraň ako ty. Vždy sa s ňou vie lepšie oháňať."


Postavy a dej
Zatiaľ, čo sa mi v prvej časti veľmi páčila hlavná hrdinka, ktorá bojovala so svojím vnútrom a potrebou zavďačiť sa ostatným, v druhom dieli prevzala štafetu Roa, dcéra jedného z bušanských vodcov, nová kráľovná Firgaardu.
Táto postava bola mojím najväčším kameňom úrazu, pretože bola hlúpa a sebecká. Vyvyšovala sa nad ostatných a stále premýšľala, akí sú hlúpi. Stredobodom jej sveta bola Essie, sestra, ktorej sa nedokázala vzdať a nechať ju umrieť.
Toto silné sesterské puto mohlo byť dobré, no autorka to spracovala dosť obsesívne, pretože kvôli nej sa Roa nedokázala sústrediť na nič iné. V niektorých pasážach si protirečili aj jej myšlienky, čo ma frustrovalo. Len málokedy (skoro nikdy) nedala na rady ostatných, pretože všetkým chcela ukázať, aká je silná.
Príbeh sa, len okrajovo, zameriava aj na Daxa a jeho život pred a po tom, čo sa stal kráľom.
Túto postavu som si zamilovala už v jednotke vidieť jeho spomienky v tejto časti bolo kruté. Muž, ktorého každý šikanoval, sa aj po tom všetkom stal dobrým človekom a dobrým kráľom. Záležalo mu na ľuďoch rovnako ako na sľuboch, ktoré im dal. Nebol ako toľkí pred ním, čo sa mi na ňom veľmi páčilo. Bolo však smutné, že hlavná hrdinka to nevidela do 90tich percent knihy, a potom už bol koniec príbehu.
Čo ma ale potešilo bol návrat niektorých postáv, s ktorými sme sa stretli v jednotke, hoci len chvíľkovo. Po tom konci som však veľmi zvedavá, o kom/čom bude tretí diel, pretože takto mi to prišlo celkom ukončené.
Moje hodnotenie: 1.5/5*

"Skutočná láska je ostrejšia a silnejšia než meč, Roa. Je ako čepeľ, ktorú môžeš roztaviť a s každým úderom kladiva meniť jej podobu, ale nikto nie je schopný zlomiť ju. Dokonca ani smrť."


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.


You May Also Like

0 komentárov