Minulosť nezmeníme ► Krása, ktorá pretrvá

by - 0:07:00

Ashley Woodfolk

"Táto kniha vám zlomí srdce. A potom ho znovu zacelí."

Názov: Krása, ktorá pretrvá / The Beauty that Remains
Séria: /
Diel: standalone
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 320
Hodnotenie na GR: 3.80
Anotácia:
Smutne krásny román o vyrovnávaní sa so žiaľom a stratou blízkych, no i tom, čo navždy pretrvá.
Autumn vždy presne vedela, kým je - talentovanou umelkyňou a vernou kamarátkou. Shay charakterizovali dve veci: puto s jej sestrou dvojičkou a láska k hudbe. A Logana zas ľúbostný život inšpiroval k skladaniu zamilovaných piesní. Keď však každého z nich zasiahne tragédia, hudba už akosi nestačí. Logan zrazu nevie prestať pozerať vlogy svojho exfrajera. Shay píše blogy o hudbe a snaží sa nezosypať. A Autumn posiela správy, hoci vie, že na ne už nikdy nikto neodpovie.
Napriek smútku, ktorý prežívajú, je však práve hudba niečím, čo by ich mohlo opäť spojiť - tým krásnym, čo nám zostane.

"V nás všetkých je toho o toľko viac, ako sa zdá."

Knihy, ktoré rozprávajú o smútku, môžu dopadnúť dvojako. Buď sa čítateľa dotknú na toľkých leveloch, že aj po skončení spracováva to, čo prečítal, alebo je prosto rád, že kniha skončila.
Ja osobne som po dočítaní hľadala sánku nižšie, než sa bežne nachádza, takže si môžete tipnúť, ktorý z dvoch prípadov platí pre túto krásu.


Štýl písania
Po prečítaní obsahu som sa obávala, že sa mi príbeh bude zlievať dohromady. Obávala som sa, či sa nestratím medzi postavami, ktoré sa autorka rozhodla nasledovať. Po prvých troch kapitolách sa moje obavy úplne rozplynuli.
Každá postava má svoj štýl výstupu. Zatiaľ čo jedna kapitola začína ako post na blogu, Logan nám predstavuje Bramove videá a Autumn svojej kamarátke stále posiela maily.
Už dlho som sa nestretla s knihou, ktorá by bola tak pekne spracovaná ako táto. Autorka si dala záležať, aby sa čitateľ v postavách nestrácal a snažila sa ich odlíšiť, aj keď ich veľa spájalo.
Najväčšie plus, a vlastne môj obdiv, má za to, ako bravúrne sa dokázala popasovať s témou smrti a smútku nie v jednom, ale rovno v troch prípadoch. Zakaždým tie emócie opísala tak, že čitateľ všetko prežíval odznova.
Jednoducho wau.
Moje hodnotenie: 5/5*

Postavy a zápletka
V tejto knihe nejde o dej, ale o postavy. Nezáleží na zápletke, ale na emóciách. Toto dielo je dôkazom toho, že nech sa stane čokoľvek, nech vás svet akokoľvek zlomí, tak ho môžete poraziť.
Hlavnými hrdinami príbehu sú hneď tri osoby- Shay, Autumn a Logan. Ľudia, ktorých na prvý pohľad nič nespája, možno tak spoloční známi. Keď sa ale človek pozrie hlbšie na ich životy, rýchlo si uvedomí, že všetci si prechádzajú istou fázou smútku za niekým, kto im bol blízky.

"Potom tam len sedíme, potichu, osamelé spolu, pretože pozdravy zvítania sú milé, príjemné a o toľko jednoduchšie ako slová na rozlúčku."


Shay si nedokázala svoj život predstaviť bez sestry, dvojičky. O to ťažšie sa vyrvnáva s jej stratou, keď jej ju pripomína dokonca aj jej vzhľad v zrkadle.
Logan sa snaží vyrovnať so stratou bývalého priateľa Brama, no robí to dosť svojsky, čo ho privedie na terapie.
A Autumn nedokáže prestať písať svojej mŕtvej kamarátke maily, pretože jej nevie dať zbohom.
A o tom to vlastne je. O snahe ľudí rozlúčiť sa s blízkymi a pohnúť sa vpred. Snažia sa zistiť, kto vlastne sú bez nich.
Nemôžem povedať, že by som si obľúbila jednu postavu viac ako druhú, pretože len keď sa ich pohľady streidali, všetko do seba krásne zapadlo. Ich smútok, ich problémy a pocity, ktoré by si väčšina z nás nedokázala predstaviť, tu boli predostrené jemne a hlavne dopodrobna opísané. Nejeden raz mi akási imaginárna ruka stískala hrdlo, pričom sa mi do očí tlačili slzy. Len máloktorý autor vie tak autenticky popísať emócie žiaľu, ako sa to podarilo práve Ashley.
Táto kniha sa zaradila medzi moje obľúbené, pretože aj keď sa nesie v smutnom duchu, je silná a veľmi hĺbavá, popretkávaná myšlienkami, ktoré sa nedajú vystrihnúť do citácii.
Na to, aby ste ich pochopili, si to musíte prečítať.
Moje hodnotenie: 4.5/5*


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov