Princezná, vrah a princ ► Falošný Bozk

by - 17:32:00

Mary E. Pearson

"Kroniky Pozostalých"


Názov: Kiss of Deception / Falošný Bozk
Séria: The Remnant Chronicles / Kroniky pozostalých
Diel: prvý
Vydavateľstvo: Henry Holt / CooBoo
Počet strán: 486 / 376
Hodnotenie na GR: 4.05
Anotácia:
Kráľovstvo Morrighan je plné tradícií a príbehov o dávnom svete. Princezná Lia ich však neznáša. Svadba s niekým, koho nikdy predtým nestretla? Pre zaistenie politického spojenectva? Má všetkého po krk. A tak v deň svadby utečie a usadí sa vo vzdialenej dedine. Tam sa zoznámi s dvoma záhadnými príťažlivými cudzincami - princom, ktorého si mala vziať, a vrahom s úlohou zabiť ju. Obklopená tajomstvami a lžami Lia odhalí skutočnosti, ktoré otrasú jej životom.

"Keby som sa len dokázala načiahnuť a dotknúť sa hviezd, vedela by som všetko. Všetkému by som rozumela."

Vždycky som milovala rozprávky. Vymyslený svet, princezné, rytieri a zabijaci... Takéto príbehy ma čímsi stále priťahovali. Človek nikdy nevie, čo čakať na ďalšej strane, uvažuje, kde číha nebezpečenstvo.
Kniha Falošný Bozk si ma získala už obsahom, ktorý sľuboval napätie, magický svet a hlavne postavy, ktoré by si nejeden čitateľ mohol zamilovať.





Writing
Keď som sa do tejto knihy ponárala, netušila som, čo čakať. Niekto ju ospevoval, iní z nej boli sklamaní.
Povedala by som, že štýl písania bolo to, čo ma vtiahlo do deja. Kniha začína niečím, čo nazývajú Geudrelina posledná vôľa, a počas čítania sa s ňou stretneme ešte neraz. Vnáša do príbehu tajomno, pretože netušíme, čo presne znamená a či sa niečo z toho naozaj stalo.
Autorka si vymyslela vskutku pozoruhodný svet. Názvy miest, legendy a hlavne jazyky. Nie je veľa fantasy kníh, kde by autor naozaj použil vymyslený jazyk a nechal ním postavy komunikovať. Je pravda, že som väčšine z toho nerozumela, ale aj tak sa teším a dúfam, že v ďalšom pokraovaní sa autorka posunie len dopredu.
Moje hodnotenie: 4.5/5*

"Keď svoje dary nepoužívame, opustia nás."

Characters
Falošný Bozk je príbeh o princeznej Arabelle, Prvej dcére Morrighanu, ktorá sa musí vydať za princa z neďalekého kráľovstva. Je mladá, krásna a hlavne... je jedinou dcérou. A nezabudne nám to niekoľkokrát v píbehu pripomenúť.
Lia, ako ju ostatní volajú, ma donútila na chvíľu pochybovať o dokonalosti diela. Mala síce sedemnásť, no v niektorých častiach pripomínala skôr typickú pubertiačku, ktorá sama netuší, čo robí, len sa necháva ovládať hormónmi.
Utiecť z kráľovstva kvôli láske? Neuvedomuje si, že je jej povinnosťou postarať sa o svoj ľud? Očividne nie, keďže nechá celé kráľovstvo napospas osudu, len aby sa mala príležitosť zahľadieť do prvého pocestného, ktorého stretne. Chápem ale, že to bolo nevyhnutné pre dej, a vďaka celkovo rozprávkovej atmosfére to dokážem prehliadnuť.
Vedľajšie postavy som si zamilovala. Pauline, Berdi, Gwyneth... Každá jedna postava vniesla do príbehu niečo nové, ukázali, ako dokážu držať a hlavne, že aj princezná na úteku má ľudí, na ktorých sa môže spoľahnúť.

"Niektoré veci pretrvajú... veci, na ktorých záleží."

Ako už vieme z obsahu, v príbehu sa nachádzajú ešte ďalšie dve dôležité postavy- princ a nájomný vrah. Znova musím pochváliť autorku, ako šikovne zamaskovala ich identity, pretože sama som asi polovicu knihy zápasila s odpoveďou na otázku: Kto je kto?
Keď som sa niekde za polovicou knihy dozvedela pravdu, nebola som nadšená, no ani sklamaná. Akurát to vo mne vyvolalo ďalšie otázky, ktoré si prenášam do druhej knihy, pretože tu som sa veľa nedozvedela. Viem ale to, že nielen nájomný vrah z Vendy, ale aj ostatní ľudia, skrývajú tajomstvá, ku ktorým sa postupne dostaneme.
Moje hodnotenie: 4/5*

Plot
Zatiaľ čo prvá polovica knihy je pokojnejšia, tá druhá je jej prený opak.
Páčilo sa mi, že sa autorka nikam s príbehom neponáhľala. Nechala ho, nech jednoducho plynie. Dopriala veciam čas, čakala na správny moment, kedy zaútočiť a všetko zmeniť.

"Počúvaj, čo hovorí vietor. Zostaň silná."

Svet, ktorý vystavala Mary E. Pearson, sa mi veľmi páči a ich história tiež. Každej menšine dala niečo zaujímavé a som zvedavá na pokračovanie, kde sa nám podarí odhaliť viac. Verím, že Venda skrýva nejedno tajomstvo, ktoré môže zmeniť priebeh série.
Sledovať vývoj Liinej postavy bolo v niektorých prípadoch vtipné, no niekedy som sa smiala pri vážnych veciach, pri ktorých by iný súcitil. Tiež som cítila istý pocit zadosťučinenia, keď si uvedomila následky svojej hlúposti. Toto sa ale v podobných knihách stáva často- hrdina si uvedomí svoju chybu jedine vtedy, keď sa stane niečo, čo sa nedá vrátiť späť. Inak tomu nebolo ani v tomto prípade.
Kniha má cez tristo strán, ale veľa vecí stále ostalo skrytých. Čo je len dobre, pretože pokračovanie istotne nebude zaostávať za prvým dielom, ako to vo väčšine pri trilógiách býva.
Moje hodnotenie: 3.75/5*

Summary
Niekedy kniha nemusí byť dokonalá, mať úžasnú zápletku a hrdinku, ktorú by som si obľúbila- to nie je pravidlo.
Mary E. Pearson vo Falošnom Bozku dokázala, že jej stačí talent. Atmosféru, ktorú vytvorila, proroctvá a piene, ktorými to popretkávala, si ma získali. Keď sa to bude uberať podobným smerom aj v pokračovaní, verím, že to môže byť aj viac než 4 hviezdičky.
Dovtedy si nechám ešte jednu hviezdičku v zálohe.

"Dieťa, ktoré utieklo pred zúfalstvom,
bude tým, ktoré prinesie nádej.
Sila sa zrodí z najslabších.
Slobodu prinesú prenasledovaní."

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov