5 knižných sérií, ktoré si musím prečítať

by - 15:24:00

Hovorí sa: "So many books, so little time."
Pre mňa to však nie je len nejaká veta. Vo svojom zozname na goodreads mám totiž viac ako 1200 kníh, ktoré by som si veľmi rada prečítala. Goodreads je však pre knihomoľov to, čo pre ľudí na diéte čokoláda. Pokušenie.
Človek vidí novú knihu, prečíta si parádny obsah a hneď chce vedieť viac o magickom svete, tajomných bytostiach a problémoch, ktoré sa tam objavia. Fantasy knihy ale len málokedy prichádzajú po jednej, preto sa šastokrát stáva, že ak chcete niečo čítať, musíte si označiť aj šesť kníh, cez ktoré sa musíte prelúskať, aby ste sa dostali k tej najnovšej, siedmej, ktorú si zaškrtol váš kamarát/kamarátka.
A ku ktorým sériám sa chcem konečne dopracovať ja, pretože ich všetci už čítali?

Mám taký pocit, že som pravdepodobne jediný človek na tejto planéte, ktorý ešte nečítal ani jednu knihu od Cassandy Clare. A to ich má neviem koľko veľa, takže ak sa chcem dostať k Polnočnej dáme, mám čo robiť.
Svet Tieňolovcov síce originálne začína Nástrojmi Smrteľníkov, nedá sa povedať, že by ma tá séria dvakrát lákala. Hlavne, keď si vezmem recenzie blízkych kamarátov, ktorí sa všetci zhodli na tom, že práve táto séria je tým najlepším od CC. Keďže sa to naviac odohráva v Anglicku v inom storočí, myslím, že táto kniha má už teraz viac než dosť bodov k dobru.
Nie je to tak dávno, čo som prepadla Leigh Bardugo a jej sérii Six of Crows.
Svet Gríš sa stal bez všetkého jedným z mojich najobľúbenejších a hoci odkladám druhý diel knihy ako sa len dá, pretože sa bojím vyvrcholenia (a toho, že sa niečo stane mojim obľúbencom a.k.a Nine alebo Mathiasovi), chcem si prečítať všetky knihy, ktoré mi poskytnú viac informácii o tejto dokonalo premyslenej krajine.
Som veľmi zvedavá na túto sériu a týchto hrdinov, pretože zatiaľ čo si väčšina pochvaľuje premyslenosť a hĺbku postáv Vranej Šestky, v recenziách na GV som veľa chvály nenašla. A pritom neverím, že by mohlo byť niečo z tohto sveta nezaujímavé.
Asi žijem pod kameňom, no k tejto sérii som sa tiež ešte nedostala. Všetci chvália genialitu autorky, ospevujú knihy do výšok, avšak ja... Well, niekde to viazne. Nie som veľký sci-fi fanúšik a možno aj preto som po Lunárnych kronikách nesiahla, hoci Cinder mám na poličke. Roboti mi neprekážajú, ale čítať o vesmíre a lodiach... neviem. Dá sa to prehliadnuť alebo je táto séria sci-fi so všetkým, čo k tomu patrí?
Nebudem radšej ani hovoriť, koľkokrát som túto knihu mala v košíku na bookdepository, pretože by som bola smiešna. Púšť, džinovia, bojovníci... to znie ako séria, ktorú by som skutočne mohla milovať. Samozrejme, že si to myslí aj väčšina, ktorá to naozaj prečítala.
Pri tejto sérii sa musím pristaviť ešte pri jednej veci. Tie obálky! Videli ste už tak dokonalé obálky? Neskutočne sa mi páčia a myslím, že ak by som si túto knihu nekúpila kvôli čítaniu, tak minimálne preto, aby som sa na ne mohla pozerať v knihovničke. Samozrejme, že aj prvé obálky sú pekné, avšak tieto majú niečo viac. Nielenže z nich vyžaruje mágia, zároveň aj akcia a tajomno, ktoré človek chce odhaliť.
Hero at the Fall, posledná časť trilógie, by mala vyjsť šiesteho marca, čo znamená, že dovtedy by som sa konečne mohla dokopať k aspoň k prvému dielu, nie?
Je zvláštne rátať túto veľmi populárnu sériu medzi knihy, ktoré čítal každý a ja ešte len chcem. Predsa len, prečítala som prvé dve časti a momentálne mám rozčítanú tretiu. Well... tú tretiu čítam už skoro rok.
Čo viac k tomu dodať?
Keď som začínala ToG, bola som naozaj unesená. Prvé dve knihy sa mi veľmi páčili, krátke novely tiež, avšak ako náhle som otvorila trojku... Akoby som začínala novú sériu. Pocit deja vu sa ku mne vkrádal už od začiatku a ja som mala pocit, akoby som čítala jednotku, len s novými postavami. Celaena cestuje, Celaena sa učí, Celaenin učiteľ ju veľmi nemusí.... Nepríde vám to povedomé?
Naviac... v priebehu čítania HoF som skočila na autorkinu druhú sériu, A Court of Thorns and Roses, a tá mi úplne odpálila mozog. Zamilovala som si Prythian oveľa viac ako Erileu, postavy tiež a síce mi hlavná hrdinka nebola po chuti, neprekážala mi (až neskôr). Čo ale mám robiť, keď sa teraz vrátim k HoF a každá postava mi príde ako tá z ACOTAR-u? Rowan ako vyblednutý Rhys, Celaena ako premúdrelá Feyre z ACOWAR-u a ich kamaráti ako niektorí členovia z Inner Circlu? Prosím, povedzte mi, že nie som sama, ktorej tieto dve série prídu rovnaké, len v iných svetoch.

Viem, že som povedala 5, no túto čítal NAOZAJ každý okrem mňa!
Pri tejto sérii som dekádu pozadu, no nevzdávam sa nádeje, že si na ňu nájdem čas. Sestra na VA nedá dopustiť a keď ich už má človek doma, prečo sa do toho nepustiť? Konečne séria, pri ktorej sa nemusím báť, že po dočítaní nebudem mať po ruke pokračovanie.
Keďže som videla film a potrebujem vedieť, ako to bude s Rose a Dimitrim, well... asi je najvyšší čas otvoriť knihu.

Čítali ste už niektoré z týchto sérií? Čo si o nich myslíte? Ktorá sa vám páčila a naopak, ku ktorej populárnej sérii by ste sa chceli ešte len dostať?

You May Also Like

0 komentárov