Peniaze hýbu svetom a... ľuďmi ► Láska nie je lotéria

by - 14:27:00

Kasie West

"Nová kniha autorky románov pre baby
je miliónovým príbehom o výhre i prehre, priateľstve a láske s humorom a citom."

Názov: Láska nie je lotéria / Lucky in Love
Séria: /
Diel: standalone
Vydavateľstvo: Slovart / Scholastic
Počet strán: 304
Hodnotenie na GR: 3.5
Anotácia:
Spontánnosť nepatrí medzi typické vlastnosti hlavnej hrdinky Maddie. Všetko si dôkladne plánuje a tvrdo drie, aby to dosiahla. Raz si však kúpi lós a na vlastné prekvapenie... Vyhrá! Život sa jej zmení ako šibnutím čarovného prútika. Už sa nemusí trápiť, či získa štipendium na prestížnu školu. Namiesto toho, si chce prenajať jachtu. Byť stredobodom pozornosti v škole tiež nie je na zahodenie. Až kým sa informácia o výhre nerozšíri a nezačnú ju žiadať o pôžičku ešte aj náhodní okoloidúci. Zrazu Maddie netuší, komu má veriť.
Jedinou výnimkou je Seth Nguyen. Maddie s ním pracuje v miestnej zoo. Seth očividne netuší, že sa v jej živote niečo zmenilo. A, ktovieprečo, Maddie sa rozhodne, že mu to ani nepovie. Čo sa však stane, keď Seth jej tajomstvo odhalí?

"Nechcela som, aby odišiel, aj keď musel."


Kasie West nie je na poli spisovateľov žiadnym nováčikom, ale môj vzťah s jej knihami je trošku čerstvý. Ešte minulý rok som siahla po jej knihe By Your Side, ktorá ma veľmi nenadchla, ale aj tak bola dobrým a rýchlym čítaním, keď som nič iné nemala po ruke.
Obsah tejto časti ma ale dosť zaujal, nakoľko aj taká, na oko ľahká téma, toho môže obsahovať veľa. A ja nepatrím medzi ľudí, tkorí by súdili autora po jednej knihe, čiže aj do tejto som sa ponorila s otvorenou mysľou a hlavne s chuťou oddýchnuť si.



Writing
Keby ste vzali do ruky knihu bez názvu, bez mena autora, stačilo by vám prečítať si jednu kapitolu a vedeli by ste, že túto knihu napísala Kasie West. Áno, jej štýl je vskutku nezameniteľný.
Kniha je písaná v prvej osobe z pohľadu Maddie,ktorá nás sprevádza svojím životom. Ten sa však mení kúpou jedného losu.
Kasie skvelo vystihla atmosféru klasickej americkej rodiny, ktorá má svoje problémy a ktorá sa nechá ovplyvniť vidinou peňazí.
Zbytočné opisy šli v tomto diele stranou, namiesto toho sa zamerala na opisy postáv, ich charakterov a hlavne vyrozprávala príbeh, ktorý sa zmenil akoby lusknutím prstov.
Moje hodnotenie: 3.5/5*

Characters
Po dlhej dobe som sa dočkala contemporary príbehu, v ktorom bolo viac ako päť postáv.
Hlavná hrdinka, Maddie, to so svojou rodinou nemala ľahké. Každému chcela pomôcť, snažila sa, aby medzi sebou vychádzali, lenže nikto jej nepovedal, že snaha jedného človeka nestačí.
Páčilo sa mi, ako kládla školu a vzdelanie na prvé miesto, pretože verila v lepšie zajtrajšky aj v to, že sa o ne musí pričiniť sama. Nanešťastie, niekedy to vyzeralo, že je to na úkor ostatných, hlavne Setha.
Seth, jej kolega z práce v ZOO, bol typickým príkladom cutového chalana, aký nám v dnešnej dobe v knihách chýba. Nebol to žiaden tajomný bad boy, ktorého by chcela každá druhá, ale bol milý a pozorný.
Ich vzťah, respektíve nevzťah, bol fascinujúci, pretože som čakala, kto z nich si skôr uvedomí svoje pocity voči tomu druhému a hlavne, kedy sa do toho zapletú peniaze. Tie totiž len málokedy ostanú nepovšimnuté.
Ľudia, ktorých som ale nemusela, boli všetci jej priatelia, z ktorých snáď ani jeden nebol tým pravým priateľom, ktorého by Maddie potrebovala. Všetci pozerali hlavne na seba a až potom na ostatných. Keď sa na niečom dohodli, nepovažovali za dôležité aspoň napísať Maddie sms-ku, že sa nedostavia. Neviem, no mať takých priateľov navôkol seba... Mala by som o dôvod viac byť introvertom a vychutnávať si samotu bez starostí o ostatných.
Moje hodnotenie: 3/5*

"Škola a výška boli v mojom živote momentálne najdôležitejšie. Nič ani nikto to nezmení."


Plot
Bohužiaľ, zatiaľ čo sa Katie podarilo zasadiť do príbehu celkom zaujímavé postavy, pravdepodobne už nemala síl obťažovať sa s poriadnou zápletkou.
Obsah hovorí o výhre v lotérii a veľkej zmene v živote Maddie, ktorá s peniazmi prichádza. Táto časť bola vcelku pravdivá, až na to, že v niektorých veciach to neboli peniaze, čo bolo problémom.
Maddin otec si už viac ako rok "hľadal" prácu, kým jej mama tvrdo pracovala a brala aj nadčasy, len aby dokázala utiahnuť domácnosť. Jej brat, na druhej strane, mal len študovať a snažiť sa prejsť, no ani to mu nešlo, a tak sa vrátil domov. Maddie to s nimi nemala ľahké a obdivujem ju za to, že to zvládla so zatvorenými ústami, pretože viem, aké náročné je ostať ticho v týchto krízových situáciách. Mne to, bohužiaľ, nikdy nešlo.
S príchodom peňazí by človek čakal, že sa všetky problémy vyriešia, no jediné, čo sa stalo bolo, že sa ich nakopilo ešte viac. Otec zlenivel oveľa viac, mama si chcela chvíľu oddýchnuť a brat... Páni, miestami zabúdam, čo dobré urobil v príbehu on (pravdepodobne nič).
Ako to už býva, v sekunde, keď sa niekto dopočuje o množstve peňazí, hneď chce byť vaším najlepším priateľom, len aby z vás niečo mal. Presne to sa stalo Maddie, kvôli čomu netušila, komu môže veriť a komu zas nie. Bolo mi ľúto, že na túto hru neskôr doplatil Seth. (A hej, za tú koncovú scénu by som ju najradšej prefackala, lebo počuť také slová si nikto nezaslúži)
Moje hodnotenie: 2.5/5*

Summary
Kasie píše knihy, ktoré sa čítajú samé. Nezáleží na dĺžke, máte ich prečítané na jedno posedenie a stále vo vás niečo zanechajú. Niekedy to je úsmev na tvári, inokedy úžas, a v tomto prípade snáď aj nesúhlasné krútenie hlavou nad niektorými ľuďmi (hej, stále vravím o jej hroznej rodine). Každopádne, ak si chcete pri knihe oddýchnuť, zrelaxovať mozgové závity a vrátiť sa trošku do svojich stredoškolských čias, toto dielo ponúka všetko v jednom.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov