Môže byť láska zlá?► Veiled Innocence

by - 11:39:00

Ella Frank

"Show me all of you, Addison."

Názov: Veiled Innocence
Séria: ...
Diel: standalone
Vydavateľstvo: Putnam Juvenile
Počet strán: 275
Hodnotenie na GR: 4.07
Anotácia:
Tick, tick, tock.
Time.
That's all I have now.
A small room, a photograph, and time.
They want me to trust them and confess my sins.
They told me they wouldn't judge me-they lied.
I thought we could convince the world that this wasn't a crime.
We were wrong.
Time doesn't stand still.
The clock keeps ticking, the world is unconvinced, and now…
Now he is gone.

"The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman as the most dangerous plaything."

Keďže som si povedala, že tento mesiac prečítam knihy, ktoré budú mať v sebe nejaké to mystery, táto kniha sa mi zdala ako perfektný štart. Nemýlila som sa.
Obsah, sám o sebe, znie tajomne, a neprezradí človeku veľa. Núti vás vyhľadať si túto knihu a prečítať ju, aby ste zistili, o čo sa v tomto príbehu jedná.



Writing
Ella Frank je autorkou viacerých romantických diel, avšak táto kniha bola mojou prvou z jej tvorby.
Veiled Innocence je písaná v prvej osobe, pričom sa pohľad strieda medzi Addison a profesorom McKendrickom. Zároveň sa v knihe strieda prítomnosť s minulosťou, pričom vidíme Addison, ako sa dáva dohromady a pomaly sa dozvedáme, ako sa dostala do bodu, v ktorom sa nachádza v prítomnosti.
Autorkin štýl písania sa mi páčil. Množstvo dialógov lepšie vykresľovalo posuny postáv a vnútorné prehovory Addison sa človeku priam zarývali pod kožu. Z textu dýchalo zúfalstvo, beznádej a strach. Rovnako ako radosť a šťastie, keď k tomu prišlo.

"Boys think girls are like books. If the cover doesn't catch their eye, they won't bother to read what's inside."

Máloktorá spisovateľka dokáže vystihnúť mužské myslenie, použiť tie správne slová, ale Ella Frank to dokázala na výbornú. Vďaka nej som si úplne dokázala predstaviť profesora McKendricka a jeho morálnu dilemu, ktorou si prechádzal.
Samozrejme, ako v každej new adult knihe, aj tu sa vyskytujú sex scény, ktorých bolo v tomto diele neúrekom, avšak povedala by som, že sadli do situácii ako uliate, pretože aj do týchto kapitol autorka vložila niekoľko podstatných dialógov, ktoré čitateľa niekam posunuli.
Moje hodnotenie: 4/5*

Characters
Keď som túto knihu začala čítať, netušila som, čo čakať. Vzťah profesora a študentky sa mnohým ľuďom zdá byť ohraný, no predsa je populárny. Veď čo je lepšie ako hlavná hrdinka, ktorá miluje literatúru a jej profesor ju vyučuje, že?
Našťastie, toto nebol prípad tohto diela.
Profesor McKendrick je od našej hlavnej postavy, Addison, o dobrých 14 rokov starší, a na školu prišiel vyučovať dejiny. Autorka ich vzťah prirovnáva k niekoľkým historickým osobám, dozvieme sa aj trochu z gréckej mytológie, a za to má u mňa palec nahor. Príbeh, ktorý vyzerá jednoducho, si vyšperkovala na drobných detailoch, ktoré si čitateľ možno neuvedomí, ale sú v príbehu.

"How could I have ever thought she was what was wrong in my life? She was the only thing that made any sense, and when she was broken and hurting, so was I."

Addison všetci na škole považujú za populárne dievča, ktoré je dokonalé, no ona sa s tým nestotžňuje. Obviňuje sa z rodinnej tragédie, čo ju obmädzuje v škole, kde ju profesori ľutujú. Keď ale príde na školu učiteľ dejín, nič o nej nevie. Vidí ju len ako krásnu dievčinu, ktorá sa ho snaží zviesť. Nečudujem sa, že jej neodolal, pretože už takto sa snažil dlho. Jeho pevné vôľa mu yvdržala nejakých osemdesiat strán, čo je celkom slušné.
Okrem týchto dvoch postáv, ktoré spolu bojujú proti spoločnosti, ktorá by ih nepochopila, sa v príbehu vyskytol aj doktor "Doc", ktorému na Addison skutočne záležalo a snažil sa jej pomôcť tam, kde to ostatní vzdali. Nahradil jej rodičov, ktorí sa o ňu nezaujímali, zaujal miesto otca, ktorý ju bil. Síce som na začiatku netušila, čo si o ňom myslieť, na konci mi bolo ľúto, že sme sa s ním lúčili.
Moje hodnotenie: 4/5*

Plot
Je ťažké napísať niečo o zápletke, keďže všetko v tomto prípade môže znamenať spoiler.
Vďaka tomu, že sa v príbehu strieda minulosť so súčastnosťou, som tŕpla skoro na každej strane, pretože aj keď som vedela, čo sa odhalí, bála som sa tej chvíle, kedy to budem čítať. Je jedna vec počuť o tom, že sa to stalo a bolo to zlé, iné je čítať to. Ako som to mala čítať, keď som si tieto postavy obľúbila a ich postupnú náklonnosť, ktorá sa prehĺbovala každou kapitolou, nedokázala prehliadnuť?

"What is done out of love always takes place beyond good and evil.' I understand."

Ako všetci vieme, v každej knihe sa na vzťah profesora a študentky príde niekde na konci a v závere sa dozvieme či ich čaká HE alebo nie. Tu sme už na začiatku vedeli, ako to pre nich dopadlo, a aj preto bolo zaujímavé sledovať, ako si postupne k sebe hľadali cestu.
Addison bola svojrázna, cieľavedomá a keď sa raz rozhodla dostať tohto profesora, ktorý dokázal utíšiť všetko, čo sa jej odohrávalo v hlave, ani na skeundu neváhala.
Páčilo sa mi, že aj keď sme v knihe dostali viacero sex scén, nebol to sex, čo ich spojilo, ale vzájomná otvorenosť. Pocit, že sa môžu spoľahnúť jeden na druhého. Fakt, že tam pre seba boli.
Moje hodnotenie: 4/5*

Summary
Čakala som všeličo, knihu, ktorú rýchlo preletím a zaradím k priemerným contemporary príbehom, no to, čo sa mi dostalo, ma veľmi milo prekvapilo.
Táto kniha ma mala vo svojom kúzle od začiatku až do konca, kedy som nedokázala uveriť, že ma čaká už len kratučký epilóg. Každý si v príbehu nájde to svoje- či hľadá niečo hlbše, alebo mu stačí tá steamy časť. Ja som v tomto diele videla to, čo sa autorka snažila ponúknuť.
Ukázala nám, že všetci bojujeme so svojimi démonmi, ale je len na nás, ako sa s nimi vysporiadame.

"Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster'-I guess I missed the point of that lesson."

You May Also Like

0 komentárov