Keď mytológia ožíva ► Percy Jackson and the Lightning Thief

by - 19:43:00

Rick Riordan

"Go on with what your heart tells you, or you will lose all."


Názov: The Lightning Thief / Zlodej blesku
Séria: Percy Jackson and the Olympians / Percy Jackson
Diel: prvý
Vydavateľstvo: Disney Hyperion / Fragment
Počet strán: 377 / 400
Hodnotenie na GR: 4.23
Anotácia:
Percy Jackson is a good kid, but he can't seem to focus on his schoolwork or control his temper. And lately, being away at boarding school is only getting worse-Percy could have sworn his pre-algebra teacher turned into a monster and tried to kill him. When Percy's mom finds out, she knows it's time that he knew the truth about where he came from, and that he go to the one place he'll be safe. She sends Percy to Camp Half Blood, a summer camp for demigods (on Long Island), where he learns that the father he never knew is Poseidon, God of the Sea. Soon a mystery unfolds and together with his friends-one a satyr and the other the demigod daughter of Athena-Percy sets out on a quest across the United States to reach the gates of the Underworld (located in a recording studio in Hollywood) and prevent a catastrophic war between the gods.

"Knowing too much of your future is never a good thing."

Percy Jackson sa stal za posledné roky podobne veľkou ikonou ako aj Harry Potter. Rick Riordan sa vďaka tejto sérii o mladom chlapcovi (polobohovi) stal jedným z najlepšie platených spisovateľov a už roky svojim čitateľom prináša nové knihy a dobrodružstvá zo sveta, v ktorom ožíva grécka mytológia.
Mne sa však táto séria akosi vyhla, ale keďže ma knihy s mytológiou vždy zaujímali, rozhodla som sa to napraviť. Objednala som si ich a po dlhej dobe sa ponorila do sveta, ktorý si ma od začiatku podmanil.


Writing
Percy Jackson sa radí medzi middle-grade diela, no aj tak dokázal za uplynulé roky zaujať široké spektrum čitateľov. Ja som sa k nemu ale dostala až po dvanástich rokoch od vydania, shame on me.

"If my life is going to mean anything, I have to live it myself."

Štýl, ktorým píše Rick Riordan si ma získal hneď na začiatku. Zamilovala som si toto dielo, pretože sa čítalo tak jednoducho a rýchle. Autor vkladá do príbehu veľa humoru, vďaka čomu som sa asi polovicu knihy škerila ako slniečko na hnoji. Text je jednoduchý, je predsa určený aj pre mladšie publikum, takže nič náročné čitateľ nemusí očakávať. Proste dokonalá oddychovka.
Myslím, že táto séria má toho veľa podobného s Harrym Potterom. Ak sa do nej raz začítate, neviete prestať.
Moje hodnotenie: 5/5*

Characters
Hlavné trio mi hneď prirástlo k srdcu. Percy je naozaj skvelá postava, rovnako ako aj Annabeth a Grover. Jediné, čo mi
prekážalo, bolo vekové zaradenie. Možno to bude tým, že som videla najprv film a až potom prišla na rad kniha, ale naozaj mi ani jedna z postáv neprišla na dvanásťročné dieťa.
Rick Riordan nám každou kapitolou predstavoval nové postavy a zároveň aj viac postáv z gréckej mytológie, o ktorých si Percy myslel, že sú len výmyslami. Bolo zaujímavé sledovať, ako sa tento mladý chlapec snažil všetkému pochopiť.
Annabeth, dcéra bohyne Atheny, ma jej skvelými poznámkami rozosmievala počas celej knihy a musím povedať, že sa teším, ako to vlastne bude pokračovať a či sa dozvieme, čo sa stalo s jej priateľkou, Thaliou.

"How did you die?"
"We er....drowned in a bathtub."
"All three of you?"
"It was a big bathtub."

Neviem prečo, ale Grover mi v mnohých veciach pripomína Rona z HP. Je to také trdielko, ktoré skazí rovnako veľa vecí ako zachráni. Aj tak sa mi však pozdáva a ostáva mi už len počkať, ako sa všetci vyfarbia do konca série. Čakajú ma predsa ešte 4 knihy, tak načo robiť unáhlené závery?
Moje hodnotenie: 4.5/5*

Plot
Percy Jackson, ktorý v dvanástich rokoch zisťuje, že je poloboh, sa na začiatku ocitá v tábore medzi inými polobohmi, ktorí sú ubytovaní podľa toho, ktorý z gréckych bohov je ich rodič.
Možno sa budem znova opakovať, ale táto časť mi v mnohých aspektoch pripomenula HP, aspoň zo začiatku, kde sa Percy dozvedá o tom, že mytológia skutočne existuje, nachádza si priateľov, a nakoniec zisťuje, že je v nebezpečenstve.
Zápletka sa síce zdala naoko jasná, príbeh priniesol viacero prekvapení. Teda, boli by to prekvapenia, kebyže som predtým nevidela film a nemala už od vývoja jednotlivé očakávania. Bol to super pocit, keď som si myslela, že viem, ako to skončí, a ono to tak nebolo, pretože ten film bol katastrofa. Konečne som pochopila, čo proti nemu toľko ľudí má. Teraz sa k nim už pripájam aj ja.

"The real world is where the monsters are."

Grécka mytológia, ktorá je obsadená v tomto príbehu, má niečo do seba, pretože to nie je len vymenovanie jednotlivých bohov a ich schopností, to vôbec nie. V tejto časti sme sa dozvedeli o mnohých starodávnych stvoreniach, o ich príbehoch a s niektorými sme sa dokonca aj stretli. Som zvedavá, koľko príbehov má ešte Rick v rukáve.

Summary
Séria Percy Jackson je príjemným osviežením, ktoré v sebe ukrýva viac než len čítanie pre deti. Túto knihu si môže vziať hocaká veková skupina a myslím, že každý v nej nájde niečo, čo ho zaujme.
Tento príbeh nie je len ďalšie fantasy popretkávané mytológiou. Je to dielo, v ktorom autor poukazuje na rodinu a silu, ktorú vieme vynaložiť, ak jej chceme pomôcť.
Osobne sa veľmi teším, ako sa znova ponorím do tohto sveta, pretože kamp Half-Blood je rohodne miesto, kde by som chcela ísť (aspoň na jedno leto).

"Even strength must bow to wisdom sometimes."

You May Also Like

0 komentárov