Pravá krajina zázrakov ► Splintered

by - 22:46:00

A. G. Howard

"Welcome to the real Wonderland..."


Názov: Splintered (Šepotání)
Séria: Splintered (Šepotání)
Diel: prvý
Počet strán: 371 (pevná väzba)
Hodnotenie na GR: 3.97
Anotácia:
Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Alice Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.
Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Vydá se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?

"Sometimes a flame must level a forest to ash before new growth can begin."

Áno, Alica a krajina zázrakov sa mi už dávno zaryli pod kožu a preto každé jedno spracovanie sa mi vždy nejakým "zázrakom" dostane do rúk. Táto séria sa ku mne dostala cez kamarátku, ktorá, ako náhle si ju prečítala, nedokázala hovoriť o ničom inom. Veď ako by sa aj dalo? Postavy, zápletky a intrigy sú tam na každom kroku a kým sa čitateľ dostane aspoň na začiatok odpovedí, stane sa niečo, čo ho znova úplne zmätie. Presne tak som asi skončila ja po dočítaní prvej časti z tejto skvelej trilógie.





Dej a postavy

A. G. Howard, autorka tejto série poňala Alicu a jej príbeh inak ako väčšina spisovateľov, ktorí sa sústredili skôr na jej prerozprávanie, povedala by som. Anita sa toho ale nedržala, ba naopak. Uvádza nás do krajiny zázrakov tak, ako sme ju ešte nikdy predtým nevideli. Žiadny zlatý zajačik s bielymi ušami, žiaden klobúčnik.... s tým sa rozlúčte a pripravte sa na naozajstnú jazdu, ktorú si rozhodne užijete.
Na začiatok ale musím povedať, že v prvej chvíli, keď som držala knihu v rukách, jediné, čo ma na nej zaujalo, bola obálka. Prvých dvadsať strán som z toho nič nemala, pretože ma kniha nenadchla tak, ako som to čakala a nakoniec som čakala asi tak do nejakej 110-tej strany, kedy sa to konečne rozhýbe. Teraz vám ale viem povedať, na čo som čakala, alebo teda- na koho.


"Sometimes a flame must level a forest to ash before new growth can begin. I believe Wonderland needed a scouring."

Prvá postava, ktorá mi pri názve knihy napadne bude už navždy Morpheus. Síce sa s ním stretávame až neskôr v príbehu, povedala by som, že pre mňa až vtedy ten pravý príbeh ešte len začína. Tajomný tajnostkár, ktorý má vždy niekoľko plánov v rukáve si ma získal od začiatku, pretože... nuž, moja slabosť na záporákov hovorí za všetko. Aj keď, priznám sa, tiež som mala niekoľko momentov, počas ktorých som mu chcela vraziť do tej jeho tváre.
Hlavnou postavou príbehu je ale Alyssa, na ktorú som si zvykala celú jednu knihu, a ešte ani v tej druhej nemám jasno či sa mi páči alebo nie. Prišla mi nemastná neslaná...neschopná rozhodnúť sa, no nakoniec sa jej vždy veci nejako podarili. Neviem či to bolo šťastie alebo schopnosti všetkých naokolo nej. Chápem, že autorka nám nechcela dať dokonalú hrdinku s ktorou sa stretávame pomaly v každej druhej knihe, ale toto motovidlo, ktoré si dokopy nič nepremyslelo... nuž, hádam, že lepšie niečo než nič, však? Ešteže mala pri sebe vždy Morphea, ktorý jej pripomenul, čo by vlastne mala chcieť.

"I hate you."
"Only because of the way I make you feel."
My fingernails eat into my palms. "Only because you bring out the worst in me."
"Oh no, luv. I bring out the life in you."

Túto knihu som nečítala v origináli , dostal sa ku mne len český preklad a aj keď rada čítam v tomto jazyku, sú isté veci, ktoré nikdy nepochopím a bila by som za to. Ako sa, akým zázrakom mohli... *sights* pretvoriť meno Jebediah na meno Zachary? Alebo som len ja taká blondína a nevidím medzi tými menami ani štipku podoby? Niekto by si povedal, že je to len chybička krásy, no mne to príde ako pretvorenie osoby, hoci... Zachary/Jeb sa mi aj tak dvakrát nepozdával, nakoľko bol úplne ako Alyssa. Tiež netušil, čo/koho chce, ale bez problémov sa s Alyssou vydal na záchrannú misiu jej matky do krajiny zázrakov, hoci sám ničomu neveril. A až vtedy, keď sa na scéne ukázal Morpheus, tak akoby zázrakom prišiel na to, že to vždycky bola a vždy bude Alyssa, ktorú miluje. Akési rýchle, no nie?
Celková zápletka bola ale tak geniálna, až sa mi naozaj zapáčila a prehrýzla som sa cez všetky veci, ktoré sa mi tam nepáčili. Všetky nástrahy, ktoré museli prekonať, aby zrušili kliatbu boli len malými krokmi v Morpheovom brilantnom pláne, ktorý sa dozviete v knihe... a stojí za to!

Celkový dojem

Hoci mi prekáža tá zámena mien a tiež aj fakt, že som sa nerozhodla či mám vôbec Alyssu rada alebo ju len znášam kvôli Morpheovi, sa mi táto verzia Alice z krajiny zázrakov pozdávala, pretože to bolo niečo iné a hlavne originálne, s čím som sa nikdy nestretla a čo by mi asi ani na um nezišlo. Možno mi sú nesympatické opisy postáv, keďže nie som zástanca piersingov, dredov ani ničoho iného, ale tak je to príbeh a môžem si našich hrdinov predstaviť trošku inak, kde tu im niečo odobrať a iné veci zas pridať, no nie?

Moje hodnotenie: 4/5

You May Also Like

0 komentárov