Krásne smrtiace ► Krvavé preteky

by - 16:03:00

Maggie Stiefvater

"Niektorí pretekajú, aby vyhrali. Iní preto, aby prežili."

Názov: Krvavé preteky / The Scorpio Races
Séria: /
Diel: standalone
Vydavateľstvo: Slovart / Simon a Shuster
Počet strán: 392
Hodnotenie na GR: 4.09
Anotácia:
Napínavý, jesennou mágiou presiaknutý román od Maggie Stiefvater, ktorá si získala verných fanúšikov po celom svete vďaka sérii Havraní chlapci. Každý november sa pod útesmi Skarmouthu odohrávajú krvavé preteky, počas ktorých sa jazdci pokúšajú udržať na divokých vodných koňoch. Každý rok sa zídu šialene odvážni, aby jazdou na ich chrbtoch riskovali životy. Niektorí sa ženú za víťazstvom, ďalších láka nebezpečenstvo. Devätnásťročný Sean Kendrick preteká, aby opäť zvíťazil. Kit Connollyová sa nikdy nemala v pláne zúčastniť, no osud jej nedal na výber, a tak sa do súťaže prihlási - ako prvé dievča v histórii brutálnych pretekov. Len jeden z nich však môže byť prvý v cieli.
A len vtedy, ak prežije.

"Tajomstvom je stále myslieť na dostihy, kým ostatní zabudnú na všetko okrem oceána."


Možno sa jedná knihu z Magginej dielne, ktorá už nejeden piatok krášli police kníhkupectiev, no to jej odkazu a schopnosti zaujať čitateľa nič neubralo. Práve naopak, aj napriek istým očakávaniam môžem povedať, že som bola knihou veľmi milo prekvapená.

(V recenzii sa môže vyskytnúť spoiler)


Štýl písania
Už v recenzii ku knihe Zázraky padlých svätých som spomínala, aký unikátny je autorkin štýl písania.
Maggie to so slovami jednoducho vie. Vie, čo potrebuje napísať, aby čitateľa zaujala, taktiež vie, ako ma napísať scénu, pri ktorej vám bude stískať srdce a, ako málokto, vie aj to, kde je značka stop.
Možno trochu vyspoilujem záver, pretože aj keď neprezradím presný koniec, poviem vám, že bol otvorený. Áno, počujete dobre. Otvorený koniec v knihe bez pokračovania.
Nikdy som nemala rada otvorené konce. Bolo to pre mňa znamením, že autor sám vedel, čo bolo ďalej, no ja som to potrebovala zistiť. Po tejto knihe ale viem, že to tak vôbec nemusí byť.
V diele sa striedali pohľady dvoch postáv- Kit a Seana, pričom najhoršie bolo rozhodnúť sa, ktorý z nich si zaslúži dostihy vyhrať. Akoby sa aj človek mohol rozhodnúť, keď autorka neraz skúšala oboch tak, až som sa hnevala a začala čítať ešte rýchlejšie
Moje hodnotenie: 4.5/5*

Postavy a dej
Kit aj Sean toho v sebe skrývajú veľa, no nikto nevie, čo od nich čakať. Na začiatku sú možno cudzincami, avšak ako príbeh napreduje, tak sa aj ich osudy pretnú.
Kit je prostrednou sestrou, ktorá nemá ľahký život, no miluje ostrov, na ktorom žijú. Na rozdiel od jej brata mu nie je schopná povedať zbohom, a tak sa ocitne na listine závodníkov povestných pretekov V znamení škorpióna.
Preteky ale dlhú dobu nevyhral nik iný ako Sean. Chlapec, ktorý v nich prišiel o otca, a aj napriek tomu sa nedokáže držať od nebezpečných vodných koňov obďaleč.
Keď som sa zmierila s tým, že niektorým veciam nepochopím, bolo jednoduché unášať sa príbehom. Postavy skákali z jednej ťažkej chvíle do druhej a keď som si myslela, že všetko bude jednoduché, autorka ma vyviedla z omylu.Krvavé preteky nie sú obyčajným fantasy dielom, ale skvelým románom o odvahe a odhodlaní. Hrdinovia sa musia naučiť spoliehať sa na seba, pričom si uvedomia, že samota možno nie je jediná cesta a výhra neprináša vždy šťastie.
To, čo chcú a čo potrebujú totiž nemusí byť to isté.
Moje hodnotenie: 4/5*

Celkový dojem
V knihe človek nájde veci, ktorým nebude rozumieť. Svet, ktorý nebude úplne rovnaký ako ten náš. To ale nevadí, pretože postavy budú presne ako u nás.
Reálne. S chybami. S túžbami.
Prosto ľudia.

"Podľa mňa je to milosrdenstvo tohto ostrova. Netrápi nás hroznými zážitkami príliš dlho, ale tie pekné nám ponechá, kým o ne stojíme."


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov