Jedine atrament je večný ► Zlodej tetovaní

by - 22:15:00

Alison Belshamová

"Triler, ktorý sa vám zaryje pod kožu."

Názov: Zlodej tetovaní / The Tattoo Thief
Séria: The Tattoo Thief
Diel: prvý
Vydavateľstvo: Lindeni / Trapeze
Rok vydania: 2019 / 2018
Počet strán: 352
Hodnotenie na GR: 3.85
Anotácia:
Keď počas tetovacieho veľtrhu v anglickom Brightone objaví miestna tetovačka Marni Mullinsová zvláštne znetvorenú mŕtvolu, celé mesto ochromí strach. Podľa všetkého tu vyčíňa sériový vrah, ktorý zaživa vyrezáva umelecké diela z tiel obetí. Marni svoje tajomstvo skrýva a má pádne dôvody, prečo nedôverovať polícii. Ako sa však rozhodne, keď ju navštívi mladý, čerstvo povýšený inšpektor? Pomôže mu vyšetriť jeho prvú vraždu alebo sa vydá po stopách vraždiacej obludy sama?

"Motívy, ktoré vedú naše srdcia, nie sú nikdy jednoduché."


V poslednej dobe sledujem čoraz väčší nárast trilerov a detektíviek. Príbehy, kde polícia vyšetruje záhadné vraždy pribúda a rovnako s nimi pribúda aj množstvo nových autorov.
O Alison Belshamovej som počula v spojení s príbehom, ktorý vyhral cenu ešte predtým, ako si ho mohol prečítať okolitý svet. To ma zaujalo. Aká výnimočná len táto kniha mohla byť?
Poviem vám, že po prečítaní poznám jasnú a jednoznačnú odpoveď.
Veľmi výnimočná.


Writing

"Je čas nájsť si ďalšiu obeť. Je čas nabrúsiťsi nože. Je čas vrátiť sa k práci. Zoznam je ešte dlhý."

Je čoraz viac trilerov, ktoré sa nesústreďujú len na hlavnú postavu, no zahrnú nás pohľadmi iných, nových postáv. Bohužiaľ, len máloktorému autorovi sa podarí vyvolať v čitateľovi sympatie aj k nim. To ale vôbec neplatí o knihe Zlodej tetovaní.
Autorka opísala všetky svoje postavy viac ako dokonalo. Áno, boli chybné. Áno, robili aj zlé veci. Aj tak som ich ale nedokázala nenávidieť, práve naopak.
Dej je vyrozprávaný v tretej osobe, no nie každá kapitola sa zameriava len na hlavnú postavu. Najčastejšie sa stretneme so striedavým pohľadom tatérky Marni a vedúceho inšpektora, ktorý rieši svoj prvý prípad od povýšenia. Tlak, ktorý je na neho kladený, som cítila rovnako on a keď sa o slovo prihlásil zlodej tetovaní, behal mi mráz po chrbte.
Tomu hovorím skvelý štýl písania.
Moje hodnotenie: 5/5*

Characters
Ako som spomínala, jednou z hlavných postáv je tatérka Marni, ktorá objaví prvú mŕtvolu. Jej postava má niečo pred štyridsiatkou, no okrem jej bohatej minulosti sa jej vek v knihe nijako neodzrkadľuje. Páčil sa mi autorkin nápad urobiť z nej diabetičku, vďaka čomu pôsobila o niečo skutočnejšie. Mnoho autorov totiž zabúda, že v skutočnom svete skoro každý druhý človek trpí nejakou poruchou. Alison na to ale nezabudla.
Druhou dôležitou postavou je detektív inšpektor Francis, ktorý sa dostáva k svojmu prvému vlastnému prípadu po povýšení. Tento charakter sa počas knihy vyvinul asi najviac. Bolo zaujímavé sledovať jeho cestu, na ktorej postupne prichádzal na to, že všetci ľudia si so sebou vláčia svoje tajomstvá a problémy. Aj on mal toho na starosti viac ako dosť a myslím, že v ďalšej časti sa na jeho rodinu pozrieme ešte lepšie.
Keby som netušila, že autorka plánuje pokračovanie, cítila by som sa okradnutá. Síce sme sa v knihe o postavách čo to dozvedeli, veľa otázok ostalo nevypovedaných a hlavne je dosť postáv, ktorým sa ešte môže venovať.
Musím povedať, že ma zaujal Marnin ex manžel Thierry. Zo začiatku vyzeral tak trochu ako hajzel, no ako príbeh progradoval, uvedomila som si, že tiež toho dosť skrýva vo svojom vnútri. Škoda, že sme sa nedočkali kapitoly z jeho pohľadu, istotne by stála za to.
Moje hodnotenie: 5/5*

Plot
Hodnotiť zápletku tejto knihy je priam nemožné. Prečo? Pretože toto dielo malo hneď niekoľko zápletiek.
Samozrejme, hlavnou zápletkou by sa dali považovať vraždy, ktoré boli skvelo premyslené a ozaj detailne opísané, no mňa zaujali zápletky medzi postavami.
Časti, ktoré boli z pohľadu Zlodeja tetovaní boli osviežujúce, človeku ponúkli druhý pohľad na vec a zistenie, že to nebolo nič osobné, ma akosi zvláštne upokojovalo. Celý čas som si hovorila, že to nakoniec dobre dopadne.
Nie som ten typ človeka, ktorý pri čítaní spriada rôzne teórie a čaká, ktorá sa osvedčí. Radšej si vychutnávam príbeh a čítam pomaly, s pochopením. Viete, ako som sa udrela do čela, keď som sa ocitla pri vyvrcholení príbehu? Seriózne... Táto kniha ma dostala. Bola geniálna.
Boli chvíle, kedy som začala upodozrievať viacerých, čas, kedy som nevedela či môžem vylúčiť z hľadáčika Alexa, Marninho syna. (čítate dobre, moje teórie ku koncu boli veľm bláznivé) Polícia v tejto knihe plní zvláštnu úlohu, pri ktorej som častejšie krútila hlavou, než zvažovala nad ich postupmi. Hlavný šéf sa hnal za úspechom a nedal si dohovoriť, ani keď viacero dôkazov hovorilo jasne. Nebol to múdry ťah, ale opäť, pôsobil reálne. Myslím, že nejak takto to v dnešnej dobe aj funguje. Ľudia zatvárajú oči pred pravdou a chytajú sa toho, čo im prinesie najrýchlejší "úspech".
Moje hodnotenie: 5/5*

"Altruizmus je zväčša spojený s predstavou vlastnej dôležitosti a my všetci pociťujeme pýchu, čo je hriech, keď robíme niečo dobré a spravodlivé."

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.

You May Also Like

0 komentárov