O Percym bez Percyho? ► Bohovia Olympu: Proroctvo

by - 2:26:00

Rick Riordan

"Mocní bohovia Olympu sa opäť prebúdzajú v novej vzrušujúcej sérii."

Názov: Proroctvo / The Lost Hero
Séria: Bohovia Olympu / The Heroes of Olympus
Diel: prvý
Vydavateľstvo: Fragment / Disney- Hyperion Books
Počet strán: 520
Hodnotenie na GR: 4.35
Anotácia:
Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo, ktorí majú, podobne ako Percy Jackson, čiastočne božský pôvod. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…

"No," poznamenal iba. "ak si ma volíte za vodcu, tak musíte byť ešte väčší blázni ako ja."

K dielam Ricka Riordana som sa dostala síce len minulý rok, ale okamžite som si ich zamilovala. Jednoduchosť a humor, s ktorými píše človeka nenechá chladným a núti ho usmievať sa počas celého diela- od začiatku až do konca.
Koniec Percyho Jacksona priniesol Rickovým fanúšikom veľký smútok, no netrval dlho, pretože autor neskôr prisľúbil novú sériu v rovnakom svete.
Na začiatku som nechápala, čo všetci autori majú s vymyšľaním nových zápletok v rovnakom svete, ale po dočítaní tejto knihy.... oh boy, už mi to došlo.


Writing
Ako som spomínala pri recenziách na Percyho sériu, Rickov štýl je dokonalý svojou jednoduchosťou a humorom, s ktorým sa stretneme skoro na každej strane.
V tomto diele máme možnosť pozerať sa nie na jedného, no rovno na troch polobohov, ktorých som si veľmi užila.
Autor prostredníctvom ich kapitol pomaly odkrýva minulosť každého jedného a síce som sa na začiatku obávala, že mi toto trio príde na chlp rovnaké ako Percy a jeho banda, z môjho omylu som bola vyvedená už po prvých sto stranách.
Moje hodnotenie: 4.5/5*

Characters
Nakoľko sa jedná o rovnaký svet, ktorý nám bol predstavený už prostredníctvom série Percyho Jacksona, čitateľ hneď vedel, čo môže v knihe očakávať. Veľa postáv, gréckych bohov a kopu mýtických bytostí, za ktoré som bola len a len rada.
Hlavnou postavou nového tria je Jason, ktorý mi síce niekedy pripomenul tak trochu Percyho, no vzápätí som na ňom objavila iné vlastnosti, ktoré ho od neho úplne odlíšili. Rick rozhodne vie, ako opísať postavy, aby nevyzneli rovnako.
Najviac ma v príbehu ale zaujala Piper. pri ktorej som nevedela, čo si myslieť. Bolo mi jasné, že musí patriť medzi tých dobrých, avšak tajomstvá, ktoré si so sebou niesla... Well, povedzme, že sa teším, čo nás čaká ďalších pokračovaniach.
Najmenej signifikantne na mňa pôsobil Leo, ktorý nebol zlý, len mi v tomto pripomínal Grovera- piate koleso na voze. Počas príbehu mal síce zopár dobrých kapitol a hlášok, no zatiaľ som si k nemu nestihla vytvoriť nijaký bližší vzťah.
Čo sa mi veľmi páčilo bol príchod Annabeth na scénu už v prvých kapitolách. Ona a Percy sú pre mňa jedno veľké OTP, ak viete, čo tým myslím. Vidieť ju aj v tejto sérii bolo ako vrátiť sa po dlhom čase do Rokfortu. Už len ako o tom rozmýšľam, vidím to na reread pôvodnej Percyho série.
Moje hodnotenie: 4/5*

Plot
Táto séria začína, ak sa nemýlim, niekoľko mesiacov po konci PJ 5, takže pokračujeme tam, kde sme skončili. Možno sa jedná o ten istý svet, ale prekvapení si pre nás autor pripravil hneď niekoľko.
Som fanúšik tretej osoby a viacerých pohľadov, pretože vďaka tomu som mala pocit, že je v knihe oveľa viac zápletiek, hoci všetky vlastne vyústili do jednej, hlavnej.
V predošlých dieloch sme sa dozvedeli, že väčšina polobohov sa nedožíva vysokého veku bez toho, aby nenašli camp, avšak títo traja to potiahli až do 15/16-tky, čo je skvelé. Bolo zaujímavé vidieť ich, ako sa učili nové veci a ako sa aklimatizovali medzi ostatných, pretože som konečne vedela viac ako hrdinovia.
Zatiaľ čo pri Percym boli v popredí tí najznámejší bohovia, tu to bolo trochu inak, za čo som veľmi rada. Obávala som sa, či sa Rick nebude opakovať božskými rodičmi, ale nakoniec to šlo dobre a opäť ma milo prekvapil.
Jediné, čo mi v tejto knihe chýbalo (hoci to bola vlastne celá pointa) bol samotný Percy. Viem, že to budem musieť prežiť a že ho uvidím nabudúce, ale dúfala som, že sa dočkám viac než len rečí o ňom.
Moje hodnotenie: 3.75/5*

Summary
Opäť sa mi dostalo pod ruky skvelé Rickovo dielo, pri ktorom ľutujem, že som nemala lepivé papieriky, inak by som ich asi všetky minula na scény, ku ktorým sa chcem ešte vrátiť. Je to chytľavá séria, ktorú si človek vychutná v každom veku v dobrej nálade, no aj keď potrebuje rozveseliť.
Viete, ako spoznáte dobrú knihu? Tak, že vám záleží na väčšine postáv viac, ako na zápletke knihy. Až po dočítaní som si uvedomila, že hoci som zvedavá na dvojku, ešte viac ma zaujíma, čo prinesie hrdinom a kam sa ich životy budú uberať ďalej. Knihu s nimi by som dokázala čítať, aj keby bola len čisto o ich výcviku v tábore a o ničom inom, tak mi postavy prirástli k srdcu.
Dúfam, že nie som jediná.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.
Knihu si môžete zakúpiť TU.
(konkrétnejšie to vidím tak na 4,25*)

You May Also Like

0 komentárov