Postaviť sa osudu ► Cruel Beauty

by - 19:07:00

Rosamund Hodge

"Her mission was to kill him. Her destiny was to love him."

Názov: Cruel Beauty (sj/čj nie je)
Séria: Cruel Beauty
Diel: standalone
Počet strán: 352 (paperback)
Hodnotenie na GR: 3.75
Anotácia:
Based on the classic fairy tale Beauty and the Beast, Cruel Beauty is a dazzling love story about our deepest desires and their power to change our destiny.
Since birth, Nyx has been betrothed to the evil ruler of her kingdom-all because of a foolish bargain struck by her father. And since birth, she has been in training to kill him.
With no choice but to fulfill her duty, Nyx resents her family for never trying to save her and hates herself for wanting to escape her fate. Still, on her seventeenth birthday, Nyx abandons everything she's ever known to marry the all-powerful, immortal Ignifex. Her plan? Seduce him, destroy his enchanted castle, and break the nine-hundred-year-old curse he put on her people.
But Ignifex is not at all what Nyx expected. The strangely charming lord beguiles her, and his castle-a shifting maze of magical rooms-enthralls her.
As Nyx searches for a way to free her homeland by uncovering Ignifex's secrets, she finds herself unwillingly drawn to him. Even if she could bring herself to love her sworn enemy, how can she refuse her duty to kill him? With time running out, Nyx must decide what is more important: the future of her kingdom, or the man she was never supposed to love.

"Where you go, I shall go; where you die, I shall die, and there will I be buried."

Milujem retellingy klasických príbehov a Kráska a Zviera nie sú žiadnou výnimkou. Kto by predsa nechcel zmeniť chladné Zviera na krásneho a milujúceho princa?
S touto myšlienkou som sa aj ja vrhla do tohto príbehu, čakajúc zápletku a na konci, as always, happy end ako v pôvodnej rozprávke. Čo sa mi však dostalo počas čítania tejto knihy bolo ale niečo diametrálne odlišné, pretože na 350-tich stranách som sa smiala, bála a plakala ako malé dieťa. Milujem, keď stačí jedna kniha, aby som sa zamilovala. Konečne žiadna zbytočná séria, kde sa človek musí modliť, aby tá druhá časť bola aspoň zpolovice tak dobrá ako jednotka.





Writing
Príbeh bol pútavý už od začiatku, pretože nás vtiahol hneď do deja a do života hlavnej postavy, Nyx. Dielo je písané v prvej osobe, vďaka čomu pôsobí intímnejšie a všetci vieme len toľko, čo aj postava.
Samozrejme, našli sa tu menšie nedostatky a ja som bola aj po nejakých 40 stranách zmätená, pretože svet, ktorý autorka vytvorila, nebol nijako jednoznačný, ale naopak popretkávaný gréckou mytológiou. Aj preto som nevedela, ktorým príbehom veriť a ktoré považovať len za výmysel.
Nasledujúce kapitoly už boli svižnejšie, autorka si dala záležať na opise prostredia a síce som bola v niektorých častiach mimo, bolo to skôr kvôli príbehu než štýlu písania, ktorý sa mi veľmi páčil.
Hodnotenie: 4/5

Characters
Hlavnou postavou knihy je sedemnásťročná Nyx, ktorá v deň svojich narodenín odchádza do zámku, aby tam žila (nikto nevie ako dlho) so svojím mužom. Táto postava mi bola sympatická už od začiatku, pretože hnev, ktorý cítila voči ľuďom, ktorí mali byť jej rodinou, nenávisť, ktorú sa snažila potlačiť... to všetko ju robilo dokonalou. Mierne ma však vytáčal fakt, že si nestála za svojím a aj keď v jednej chvíli povedala, čo si myslí a čo nenávidí, v druhej to už chcela brať všetko späť. Slová však takto nefungujú, milá Nyx. Buď ich myslíš, alebo ich nevyslovuj. Celý zvyšok príbehu kazilo jej svedomie, ktoré trpelo za to, čo povedala sestre, ktorá sa mi počas celej knihy nepáčila.
Mužská postava, Ignifex/Gentle Lord... (a kopa iných mien) bol rozhodne hrdinom, v ktorého som dúfala. Drzý, sebavedomý, nebezpečný a zároveň vtipný a starajúci sa. Celý čas sľuboval Nyx smrť, hovoril jej, aká je slabá, ale nakoniec jej sám podľahol. Čakala som možno nejaké chvíľkové zaváhanie z jeho strany, avšak aj takto sa mi páčil. Mal niečo do seba, niečo, čo človek vidí jedine medzi riadkami a čo ho núti pretáčať strany. Vždy som sa tešila na večeru, čo bol zo začiatku jediný čas, kedy sa videli.
Shade, pre zmenu, bol postavou, ktorá sa k Nyx chovala dobre a záležal jej na nej, avšak počas celého diela mi na ňom niečo nesedelo. Ešteže sa to na konci všetko vyriešilo.
Hodnotenie: 4.5/5

"Knowing the truth is not always a kindness."

Plot
Hoci sa zápletka zdá jednoduchá a zrozumiteľná už podľa obsahu, za celým príbehom je oveľa viac než sa zdá a príbeh, ako v mnohých prípadoch, dá zmysel až a konci, kde sa všetko vysvetlí. Páčila sa mi dejovosť, fakt, že som sa stále mala čo dozvedať a že nič nebolo predvídateľné. Uznávam, že niektoré veci som si domyslela už v polovici, ale zmysel to dávalo až na konci, ktorý bol.... BUUUUUUM! Skoro som sa zadrhla, keď som dočítala kapitolu a v ďalšej som bola stratená. Nerozumela som, ako sa niečo také mohlo stať a ako ma to omráčilo. Naozaj som si myslela, že to skončí nejakým hnusným sad endom a Nyx zaplatí za svoju hlúposť. A nakoniec... znova som nemohla inak než nenávidieť jej sestru, že ju tak vydierala. Dokázať lásku tak, že zabije tú svoju? What the hell?
Hodnotenie: 5/5

Summary
Magický príbeh, ktorý bol chvíľami komplikovaný až som sa strácala a inokedy sladký, že som sa roztápala. Krásna kombinácia mytológie, BatB rozprávky, čo v konečnom výsledku vytvorilo nezabudnuteľný príbeh a dalo dokopy dvoch úžasných ľudí, ktorí neboli dokonalí, ale dokázali všetko prekonať a nájsť sa aj v temných chvíľach. Nie vždy je dôležité mať len čisté srdce, ale vedieť sa vyrovnať so svojimi démonmi. Presne preto si ma tento príbeh získal a autorkin štýl písania podmanil.
Celkové hodnotenie:


"But you know what you are, and what you deserve. You lie to me but not to yourself. That's why I love you."

You May Also Like

0 komentárov